يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 52566
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قم:

موکب‌های قمی زودتر برای انجام هماهنگی‌های لازم اقدام کنند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قم گفت: موکب‌های قمی که امسال به دنبال خدمات‌رسانی به زائران امام حسین(ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین هستند باید برای انجام هماهنگی‌های لازم و امور مختلف خود زودتر اقدام کنند.
موکب‌های قمی زودتر برای انجام هماهنگی‌های لازم اقدام کنند
موکب‌های قمی زودتر برای انجام هماهنگی‌های لازم اقدام کنند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حسین احمدی قمی با اشاره به اینکه حرکت اربعین حسینی نمایش قدرت، بزرگی و نظم شیعه است، اظهار کرد: در این حرکت مردمی پیروان بسیاری از مذاهب دیگر نیز حضور دارند چرا که نه تنها شیعیان بلکه پیروان ادیان مختلف و هر انسان آزاده‌ای نسبت به امام حسین(ع) نگاه متفاوتی دارد.

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین حسینی هر ساله از نظر جمعیت افزایش چشمگیری دارد، اضافه کرد: هر چند اهل بیت(ع) اداره کننده اصلی حرکت اربعین هستند و مردم عراق از زائران میزبانی می‌کنند، نظام اسلامی و ایرانیان نیز این افتخار را دارند که در این سفره معنوی مشارکت کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قم از تشکیل ستاد ویژه اربعین حسینی در سطح ملی یاد کرد و گفت: این ستاد در برخی از استان‌ها از جمله قم نیز تشکیل شده است چرا که استان قم زائران بسیاری را به سمت کشور عراق اعزام می‌کند و در ایام اربعین میزبان زائران ایرانی و غیرایرانی بسیاری است.

وی از برپایی موکب‌های مردمی توسط هیأت‌های مذهبی و خیرین استان قم در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی یاد کرد و افزود: امسال انجام هماهنگی‌های لازم را ماه‌ها قبل از اربعین حسینی آغاز کرده‌ایم تا در خدمات‌رسانی به این موکب‌ها با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

احمدی با بیان اینکه امسال تسهیلات متفاوتی برای موکب‌های ایرانی در کشور عراق پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: هر چند ایرانی‌ها با کمترین امکانات و تجهیزات به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند اما امیدواریم بتوانیم بسترهای مورد نیاز خدمت‌رسانی را برای آنها فراهم سازیم.

وی خاطرنشان کرد: موکب‌های قمی که امسال به دنبال خدمات رسانی به زائران امام حسین(ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین هستند باید برای انجام هماهنگی‌های لازم و امور مختلف خود زودتر اقدام کنند تا با مشکل خاصی مواجه نباشند.

احمدی با تاکید بر اینکه سال گذشته سپاه امام علی بن‌ابیطالب(ع) برنامه‌های فرهنگی مطلوبی را به مناسبت اربعین حسینی در مصلی قدس دنبال می‌کرد، تصریح کرد: امیدواریم در سال جاری نیز این مجموعه آمادگی لازم را داشته باشد تا برنامه‌های سال گذشته خود را با کیفیت و کمیت بیشتری دنبال کند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcd9k0k.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما