دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 52593
منبع : خبرنامه دانشجویان ایران
زنگنه به زخم دانشجویان نمک پاشید؛

استخدام «دانشجو» ممنوع، استخدام «نماینده مجلس» آزاد!

قم نيوز : قم نيوز: اظهارات بیژن زنگنه در خصوص استخدام نمایندگان ادوار مجلس در وزارت نفت، قبل از هر نکته و ان قُلتی، توجهات را به ماجرای بلاتکلیفی دانشجویان معدل «الف» دانشگاه صنعتی نفت و موضوع تعهد وزارت نفت در این خصوص جلب می‌کند.
استخدام «دانشجو» ممنوع، استخدام «نماینده مجلس» آزاد!
استخدام «دانشجو» ممنوع، استخدام «نماینده مجلس» آزاد!
به گزارش قم نيوز؛ بی‌شک پرحاشیه‌ترین بخش جلسه روز گذشته(شنبه) مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به اظهارات مخالفان بیژن زنگنه وزیر پیشنهادی نفت و دفاعیات وی اختصاص پیدا کرد. هدایت‌ا... خادمی نماینده ایذه و باغملک یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی نفت به داد و ستد عجیب مجلس و وزارت نفت اشاره کرد و گفت: برخی از نمایندگان ادوار مجلس به «استخدام» وزارت نفت در آمدند و این یک مفسده است، در مقابل اما زنگنه از این اقدام دفاع کرد و گفت: هیات‌رئیسه مجلس درخواست استخدام نمایندگان را از وزرا داشته است!

در ادامه قسمتی از اظهارات جنجالی بیژن زنگنه در مجلس را مشاهده می‌کنید:

* استخدام و ما ادراک ما الاستخدام!
اظهارات زنگنه در خصوص استخدام نمایندگان ادوار مجلس در وزارت نفت، قبل از هر نکته و ان قُلتی، توجهات را به ماجرای بلاتکلیفی دانشجویان دانشگاه صنعتی نفت و موضوع تعهد وزارت نفت در این خصوص جلب می‌کند. دانشجویانی که با رتبه‌های درخشان خود و به امید استخدام در مجموعه وزارت نفت قید حضور در بهترین دانشگاه‌ها را زدند و سختی تحصیل در دانشگاه صنعتی نفت را به جان خریدند، اما به یکباره و با دستور مستقیم بیژن زنگنه، موضوع استخدام آنها به حالت تعلیق درآمد و بیش از 2 سال است که این دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. در این فاصله دانشجویان دانشگاه صنعتی نفت، به انواع روش‌های اعتراضی متوسل شدند تا مشکل استخدام خود را حل کنند، اما تاکنون تلاش آنها نتیجه‌ای را دربرنداشته است.

* گلا‌یه‌های فارغ‌التحصیلان دانشکده نفت
یکی از فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی مکانیک دانشکده نفت اهواز در این باره نوشت: روزی که ما انتخاب رشته کردیم در قسمت دانشگاه صنعت نفت امتیازاتی نوشته بود که هرکسی را وسوسه می‌کرد که این دانشگاه را انتخاب کند. یکی از وعده‌های ذکر شده این بود که "اولویت استخدام در صنعت نفت با دانشجویان ممتاز این دانشگاه است». وقتی برای اولین بار به دانشگاه آمدیم از دیدن منطقه قدری شوکه شدیم، هر شب تیراندازی می‌شد و رفت و آمد در شب خیلی خطرناک بود، اما ما هم این مسائل را به خاطر اولویت استخدام تحمل می‌کردیم.

یکی دیگر از این دانشجویان در پیامی نوشت: «منِ متاهل بورسیه بیکار دانشگاه نفت که الان دارم تو بازارهای هفتگی، رب گوجه می‌فروشم، خدا رو شکر می‌کنم چشم به راه عنایت وزیر نفت نیستم، من خدا رو شکر می‌کنم که با دستفروشی‌ام نان حلال دارم سر سفره زن و بچه‌هایم می‌برم. در سال 90 در رقابت کنکور کارشناسی ارشد رتبه 13 کنکور را کسب کردم، و در دانشگاه صنعت نفت پذیرفته و با نمره بیست پایان نامه‌ام، فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت شدم که در خرداد 94 بیکار شدم.»

به نظر می‌رسد سوال اصلی دانشجویان بلاتکلیف دانشگاه صنعتی نفت از بیژن زنگنه که امروز(یکشنبه) از مجلس رای اعتماد گرفت و وزیر نفت ماند، این است که چرا آقای وزیر باید دغدغه درآمد و درگیر مفسده شدن نمایندگان ادوار مجلس را که هرکدام در سازمان‌های دولتی و یا نهاد خصوصی مشغول هستند را داشته باشد؟ از طرفی چرا با دانشجویانی که با تحمل سختی‌های فراوان و کسب معدل «الف»، منتظر تحقق وعده استخدامی هستند اینچنین برخورد می‌شود؟ زنگنه در اظهارات خود در مجلس گفته است: «این موضوع(استخدام نمایندگان ادوار مجلس) همواره در قوانین ما بوده است». حال سوال اینجاست که اگر آقای وزیر اینقدر به اجرای قانون پایبند است، چرا بیش از دو سال است به وعده‌ای که به دانشجویان و فارغ‌التحصلان دانشگاه صنعتی نفت مبنی بر استخدام در مجموعه وزارت نفت داده، عمل نمی‌کند؟

به هر حال اظهارات دیروز بیژن زنگنه نه تنها امیدی را در دل دانشجویان دانشگاه صنعتی نفت ایجاد نکرد، بلکه این اظهارات عجیب وزیر نفت، برخی شائبه‌ها را در اذهان دانشجویان ایجاد کرده است و از طرفی رای بالای نمایندگان مجلس به بیژن زنگنه برای تصدی وزارت نفت در دولت دوازدهم، باعث شده امید دانشجویان به گره‌گشایی مشکلشان توسط مجلس دچار تردید شود.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcdsk0k.yt0xn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما