دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 52610
منبع : خبرگزاری فارس
عضو شورای اسلامی شهر قم:

برخی دستگاه‌ها به باور لازم برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نرسیده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: برخی از دستگاه‌ها نمی‌خواهند باور کنند که با گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خانواده‌های خود آنان نیز درگیر مساله خواهند شد.
برخی دستگاه‌ها به باور لازم برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نرسیده‌اند
برخی دستگاه‌ها به باور لازم برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نرسیده‌اند

به گزارش قم نیوز، زهرا نادری امروز با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه، اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر قم از قومیت‌های مختلفی تشکیل ‌شده و دارای فرهنگ‌های متفاوتی هستند باید یک یکدستی فرهنگ را ایجاد کنیم تا بتوانیم در مدیریت شهری موفق عمل کنیم.

وی بابیان اینکه 14 الی 15 درصد از جمعیت قم اصیل هستند، افزود: حدود 85 درصد از جمعیت شهر قم مهاجر هستند و در سال‌های متمادی به این شهر اضافه‌شده‌اند که بااین‌وجود شهر قم دارای فرهنگ‌ها و رفتارهای مختلفی است، بنابراین باید گفت یک‌ بخشی از فرهنگ‌سازی را در مدیریت شهری، شهرداری و شورا که یک دستگاه مدیریتی بوده به عهده دارد ازاین‌رو باید بر روی مسئله فرهنگ کار شود.

عضو شورای شهر قم با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در شهر، تصریح کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر روی مسئله آسیب‌های اجتماعی تأکید ویژه‌ای دارند، بنابراین باید در این زمینه تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد، آمار بالایی از طلاق در شهر قم وجود دارد، که متأسفانه برخی از دستگاه‌ها نمی‌خواهند آن را باور کنند که این مسئله به خانواده‌های خود آنان در حال رسوخ است.

وی موضوع آسیب‌های اجتماعی را بسیار جدی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم شهر از وجود برخی مسائل با خبر نیستند یا خیلی از این آسیب‌ها در اداره کل بهزیستی، قوه قضائیه و اداره کل زندان‌ها دیده می‌شود و بسیاری نیز پنهان است و یا درگذشته پنهان‌کاری می‌کردند.

نادری ادامه داد: راه‌حل مواجهه با این مشکلات این بوده که باید یک سری آموزش‌ها و کلاس‌هایی راه‌اندازی کرد تا در فرد ایجاد مهارت شود درواقع اگر ما بتوانیم این سازگاری را ایجاد کنیم و مهارت‌ها را به افراد آموزش دهیم راحت‌تر می‌توانیم شهر تمیز داشته باشیم و در این صورت بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات شهری کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdz90k.yt0xf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما