دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : 52612
منبع : خبرگزاری فارس
از اول تا سوم شهریورماه صورت می‌گیرد

برگزاری نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی در مشهد مقدس

قم نيوز : قم نیوز: دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی گفت: نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی از اول تا سوم شهریورماه با مشارکت موسسات و مراکز تحقیقاتی فعال در این حوزه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
برگزاری نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی در مشهد مقدس
برگزاری نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی در مشهد مقدس
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از برگزاری نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی در مشهد مقدس خبر داد و اظهار کرد: این نشست با همکاری برخی موسسلات علمی و مراکز تحقیقات در حوزه فقه حکومتی برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری این نشست را از روز چهارشنبه یکم شهریورماه لغایت سوم شهریور 96 در مشهد مقدس عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی را می‌توان ناب‌ترین تجربه فقه شیعی در تحقق عینی دوران غیبت و تجربه‌ای که موفقیت آن می‌تواند امپراتوری تمدن مدرن را متزلزل کرده و زمینه‌های اضطرار جهانی به حضرت حجت(عج) را محقق کند دانست.

دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی، فقه حکومتی، علوم انسانی اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را سه کلان پروژه‌ای دانست که نخبگان و فرهیختگان جبهه فرهنگی را برای نوآوری و پژوهش درباره مکتب اهل‌بیت(ع) همراهی می‌کند و افزود: خوشبختانه می‌توان فراگیری مباحث فنی در این عرصه را به روشنی مشاهده کرد.

وی یکی از خلأهای مهم حال حاضر را نبود گفت‌وگوهای سازنده جریان‌های فکری جبهه انقلاب اسلامی با یکدیگر عنوان کرد و گفت: حتی اطلاع نداشتن فعالین این عرصه‌ها از نوآوری‌ها و دیدگاه‌های دیگران یکی از خلاهای این بخش است.

محمدی برگزاری نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی را در دو گروه "فعالان علمی" و " فعالان مدیریتی" عنوان و ابراز کرد: فعالین علمی این نشست شاگردان اساتیدی همچون حضرات آیات محسن اراکی، سیدعلی سیستانی، علیرضا اعرافی، سید محمدمهدی میرباقری، محمدابراهیم جناتی، احمد مبلغی، محمدمهدی هادوی تهرانی، احمد عابدی اصفهانی، علی‌اکبر رشاد، مرحوم سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی، شهید سید محمدباقر صدر، عبدالحسین خسرو پناه، عبدالحمید واسطی، صمصام الدین قوامی و ابوالقاسم علیدوست هستند.

وی گفت: فعالان مؤسسات و نهادها در بخش فعالان مدیریتی که مسوولیت ساختارهای پژوهشی، آموزشی و یا رسانه‌ای را در زمینه فقه حکومتی بر عهده دارند در این نشست حضور خواهند داشت.

دبیر نشست هم‌اندیشی فقه حکومتی با اشاره به موسسات همکاری در این نشست گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار، دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، پژوهشکده فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی، شبکه اجتهاد، مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام، موسسه فقاهت و تمدن سازی اسلامی، پژوهشگاه فقه نظام، مجله رسائل، سایت رسائل، مؤسسه فتوح اندیشه، رادیو معارف، مؤسسه لوح و قلم، مرکز تحقیقات دبیرخانه خبرگان رهبری، موسسه فتوت، مرکز علوم نوین اسلامی (معنا)، موسسه مشکات، میز علوم انسانی دفتر تبلیغات، موسسه صراط مبین، حلقه رسانه¬ای گفتمان انقلاب اسلامی، موسسه آفاق حکمت مجله رسائل ضمن مشارکت در برگزاری نشست در آن حضوری فعال خواهند داشت.

وی با بیان اینکه پس از افتتاحیه، هر یک از گروه‌های فعالین علمی و مدیریتی کمیسیون‌های تخصصی را تشکیل خواهند داد افزود: در روز انتهاییِ هم‌اندیشی نیز گزارش کمیسیون‌ها در نشست عمومی ارائه می‌شود.

محمدی اذعان کرد: تعریف اجمالی از فقه مطلوب، بیان کاستی‌های وضعیت موجود، ویژگی‌های بارز وضعیت مطلوب و الزامات و الزامات و مراحل سیر از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب از جمله دیدگاه‌هایی است که در نشست‌های تخصصی مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0vdt.w6d0yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما