سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 52633
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مسلمانان آمریکا برای خورشیدگرفتگی نماز آیات می‌خوانند

قم نيوز : قم نيوز: درحالی که امروز بخش گسترده‌ای از ایالات متحده آمریکا شاهد پدیده‌ طبیعی خورشیدگرفتگی می‌باشد، جامعه اسلامی آمریکا از خواندن نماز آیات خبر داده و درباره تاریخ این پدیده در اسلام اطلاع رسانی کردند.
مسلمانان آمریکا برای خورشیدگرفتگی نماز آیات می‌خوانند
مسلمانان آمریکا برای خورشیدگرفتگی نماز آیات می‌خوانند
به گزارش قم نيوز، درحالی که امروز 21 آگوست 2017 بخش گسترده‌ای از ایالات متحده آمریکا، از نوار جغرافیایی شمال غرب تا جنوب شرق شاهد خورشیدگرفتگی کامل بود و سایر بخش‌های این کشور نیز به طور نسبی این پدیده طبیعی را مشاهده خواهند کرد، جامعه اسلامی در آمریکا نیز قرار است نماز آیات بخوانند.

در طول تاریخ بشر، هر دو  کسوف و خسوف با ترس، اضطراب و شگفتی مواجه بوده و به نظر می‌رسد که این بار نیز با دفعات قبل تفاوتی نداشته باشد. از هم اکنون هشدارهای ترافیکی مشاهده شده و مردم در سرتاسر ایالات متحده خود را برای این پدیده آماده می‌کنند. بعضی از منجمان این پدیده را زیباترین پدیده طبیعی توصیف می کنند.

شهر گرینیول در ایالت کارولینای شمالی یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهد خورشیدگرفتگی کامل است و فعالیت‌ها و جنب و جوش‌های زیادی در این باره مشاهده می‌شود.

مسلمانان آمریکا، تاریخ کسوف را برای غربی‌ها می‌گویند

دکتر عاطف ایدین رئیس موسسه آتلانتیک کارولینای جنوبی، در مصاحبه با خبرنگاران آمریکایی اهمیت نماز آیات را هنگام خورشیدگرفتگی و ماه گرفتگی برای خبرنگاران توضیح داده و گفت: پسر رسول خدا(ص) پیش از دو سالگی از دنیا رفت و در روز وفات او، کسوف «خورشیدگرفتگی» رخ داد. پیامبر(ص) برای جلوگیری از ارتباط دادن کسوف با مرگ او فرمود: «خورشید و ماه دو نشانه از نشانه‌های الهی هستند و بخاطر مرگ یا زندگی هیچ کس نمی‌گیرند.» پیامبر (ص) در ادامه فرمود: به این ترتیب هر زمان که این دو تیره شدند، از خدا یاد کرده، از عظمت او یاد کنید، نماز بخوانید، کار خیر انجام داده و طلب بخشش کنید.

دکتر عاطف در ادامه گفت: اکنون زمان آن رسیده که به یاد داشته باشیم، مشترکات ما بیشتر از اختلافات ماست، به ویژه در زمانه کنونی وقت آن است که به یاد آوریم ماه و خورشید یکسانی داریم و همگی از این پدیده جذاب و دیدنی لذت ببریم.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcipqaw.t1arp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما