چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 52681
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مسجد سنت پیتر در مینه سوتا روز درهای باز برگزار کرد

قم نيوز : قم نیوز: مرکز اسلامی سنت پیتر که اخیرا در ایالت مینه سوتای آمریکا تاسیس شده، برای پاسخ گویی به کنجکاوی ساکنان، روز درهای باز برگزار کرده و از غیرمسلمانان برای بازدید از این مرکز و ملاقات با مسلمانان دعوت به عمل آورد.
مسجد سنت پیتر در مینه سوتا روز درهای باز برگزار کرد
مسجد سنت پیتر در مینه سوتا روز درهای باز برگزار کرد
به گزارش قم نیوز، مرکز اسلامی سنت.پیتر، درایالت مینه‌سوتای آمریکا روز درهای باز برگزار کرده و از غیرمسلمانان برای حضور در مسجد و ملاقات با مسلمانان دعوت به عمل آورده است.

ساکنان سنت پیتر، از مسجد جامعه مسلمانان سومالی دیدن کرده و مسلمانان با روی خوش از آنان استقبال به عمل آوردند. مسجد سنت پیتر که به تازگی راه اندازی شده همچنین قرار است جلسات آموزش قرآن، ریاضیات و کلاس‌های آشنایی با فرهنگ سومالی برای کودکان مسلمان برگزار کند. به گفته برگزارکنندگان، روز درهای باز به دلیل کنجکاوی‌های روز افزون مردم درباره این مرکز برگزار شد.

محمد عبدالقدیر، یکی از بنیانگذاران مسجد می‌گوید: هدف ما نزدیک کردن جامعه به هم است. ما می‌توانیم ظن و گمان‌ها را بشکنیم و مردم با حضور در گردهمایی‌های مسجد می‌فهمند که مسلمانان نیز همانند آنان به خدا اعتقاد دارند.

عبدالقدیر افزود: اینجا قرار است مرکزی برای فعالیت‌های اجتماعی باشد.

علی‌نصر احمدحسین یکی از اعضای مسجد برای بازدیدکنندگان درباره اعتقادات مشترک میان دین اسلام و دیگر ادیان سخن گفته و می‌گوید: اسلام باورهای مشابهی با ادیان دیگر دارد. دین اسلام به عبادت خداوند، رفتار و کردار نیکو و شناخت پیامبران دستور می‌دهد.

وی در ادامه گفت: برای مثال روز درهای باز مساجد نوعی جویا شدن از احوال همسایه محسوب می‌شود که در دین اسلام به آن تاکید فراوان شده است. ما می‌خواهیم فرهنگ‌مان و دین‌مان را به همسایگان نشان دهیم.

ساکنان سنت پیتر نیز خاطره خوشی از این بازدید کسب کرده، از غذاهای سنتی سومالیایی لذت بردند.

ریتا رسبک در این باره گفت: به نظرم فوق العاده است که مسلمانان می‌توانند مساجد خودشان را در اینجا داشته باشند. من دوست دارم بیشتر درباره اسلام بدانم، بیشتر آن‌ها را بشناسم و حمایت کنم.

وی که به همراه شوهرش در مراسم شرکت کرده می‌گوید: این کارشان عالی است! آن‌ها می‌خواهند در عین حال که می‌آموزند، یاد بگیرند. اگر تمام مردم چنین رفتاری داشتند، این دنیا به جای بهتری برای زندگی تبدیل می‌شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb80bs.rhb5wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما