چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 52685
منبع : خبرگزاری فارس
مدير‌كل دفتر امور زنان و خانواده استانداري قم مطرح کرد

ضرورت فرهنگ‌سازي براي ترغيب جوانان به ازدواج

قم نيوز : قم نیوز: مدير‌كل دفتر امور زنان و خانواده استانداري قم با اشاره به اینکه ضروری است برای ترغیب جوانان به ازدواج فرهنگ سازی صورت گیرد گفت: پنهانكاري و نداشتن صداقت در دارايي‌ها و توانمندي‌ها سبب تنش در زندگي مي‌شود.
ضرورت فرهنگ‌سازي براي ترغيب جوانان به ازدواج
ضرورت فرهنگ‌سازي براي ترغيب جوانان به ازدواج
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری امروز ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: هیچ بنایی محکم‌تر از بنای ازدواج و تشکیل خانواده نیست بنابراین در تشکیل آن باید نهایت دقت را داشت.

وی خاطرنشان کرد: عواملی که سبب تهدید این بنای محکم و میثاق می‌شود شامل مواردی مانند ازدواج‌های زودهنگام است که در برخی از موارد بر اثر سنت‌های نادرست شکل می‌گیرد.

مدیر‌کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم با اشاره به عوامل تهدیدکننده ازدواج گفت: ازدواج‌های اجباری، دخالت‌های اطرافیان یا نداشتن بلوغ فکری و عاطفی زوجین، تمایلات زودگذر احساسی، خیانت و فضاهای مجازی از دیگر عوامل تأثیرگذار در تضعیف این پیوند است.

وی عنوان کرد: نداشتن بلوغ کافی در استفاده از امکانات و وسائل، تکنولوژی، نداشتن خود مراقبتی و خود کنترلی از دیگر مواردی است که می‌تواند در شکست ازدواج مؤثر باشد.

ظهیری یادآور شد:  اسلام در همه حال افراد را به تقوا دعوت می‌کند که به معنای خود نگهداری و خودکنترلی است، کسب مهارت‌های زندگی، کنترل چشم و محبت کردن کردن و تعامل عاطفی از دیگر موارد مؤثر در زندگی مشترک زوجین است.

 وی با بیان اینکه عوامل درونی و بیرونی و نداشتن مهارت‌ها سبب می‌شود خانواده‌ها به تنش‌ها و طلاق‌های زودهنگام برسند گفت: ارائه آموزش برای زوجین و کارهای پژوهشی برای دستیابی به آسیب‌های نوپدید که جامعه خانواده امروزی را تهدید می‌کند از جمله راهکارهای مؤثر در کاهش تنش خانوادگی است.

مدیر‌کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم یادآور شد: فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی برای ترغیب جوانان به ازدواج، تحکیم و تعالی خانواده و علاقه زوجین  از جمله راهکارهای مؤثر در کاهش اختلافات خانوادگی است.

وی نبود صداقت بین زوجین را از جمله عوامل تهدیدکننده ازدواج ذکر کرد و افزود: پنهانکاری و نداشتن صداقت در دارایی‌ها و توانمندی‌ها سبب تنش در زندگی می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcftvdt.w6d0cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما