چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 52708
منبع : خبرگزاری فارس
فرماندار قم در مراسم تحلیف اعضای دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان قم مطرح کرد

فرماندار قم : تصویب بیش از 2 هزار مصوبه در شورای اسلامی چهارم شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: فرماندار قم گفت: در دوره چهارم فعالیت شورای اسلامی چهارم شهر قم دو هزار و 81 مصوبه از شورا به فرمانداری رسید و از این میان به 176 مصوبه در فرمانداری قم اعتراض کردیم.
تصویب بیش از 2 هزار مصوبه در شورای اسلامی چهارم شهر قم
تصویب بیش از 2 هزار مصوبه در شورای اسلامی چهارم شهر قم

به گزارش قم نیوز، رضا سیار ظهر امروز در مراسم تحلیف اعضای دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرهای استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات شوراها در قم اظهار کرد: ثبت نام از داوطلبان این انتخابات از 30 اسفندماه تا 6 فروردین انجام شد، در شهر قم 602 نفر برای انتخابات شوراها ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: در شهر قم و شهرهای تابعه 51 نامزد انتخابات شورا توسط هیأت اجرایی رد صلاحیت شدند و در نهایت هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان قم فقط 9 نفر را رد صلاحیت و مابقی را تائید صلاحیت کرد، در نهایت از 9 نفر هم دو نفر توسط هیأت کشوری نظارت صلاحیتشان به تائید رسید، در مجموع فقط هفت نفر از ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراها در استان قم رد صلاحیت شدند.

فرماندار قم افزود: در شهر قم 494 نفر در انتخابات شورای اسلامی پنجم رقابت کردند، این انتخابات در روز 29 اردیبهشت ماه برگزار شد و در روز انتخابات بیش از 18 هزار و 500 نفر از عوامل هیأت اجرایی، اعضای صندوق، ناظرین شورای نگهبان و عوامل انتظامی در برگزاری انتخابات مشارکت داشتند.

سیار با اشاره به مشارکت دستگاه‌های استان قم در برگزاری انتخابات شوراها اظهار کرد: دستگاه‌های مختلفی همچون شهرداری و جمعیت هلال احمر به فرمانداری قم در برگزاری این انتخابات کمک کردند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری انتخابات شوراها در استان قم، عده ای به روند انتخابات اعتراض داشتند و هیأت نظارت به این شکایت‌ها رسیدگی کرد، 93 نفر در شهر قم و شهرهای تابعه اعتراض داشتند و بیشتر این اعتراض‌ها برخلاف بندهای قانون بود.

فرماندار قم افزود: هیچ یک از اعتراض‌ها به انتخابات شوراها در شهر قم براساس نظر هیأت نظارت پذیرفته نبود، اما با این وجود هیأت عالی نظارت استان قم دستور به بازشماری تعدادی از صندوق‌های رای داد، ولی بازشماری هیچ تغییری در آرایش آرای انتخابات شوراها به وجود نیاورد.

سیار، روز 29 خرداد را زمان تائید انتخابات شوراها در استان قم دانست و تصریح کرد: 13 نفر در شهر قم و پنج نفر در هر کدام از شوراهای تابعه به عضویت شوراهای اسلامی درآمدند.

وی ادامه داد: مردم شهر قم در انتخابات شوراهای شهر و روستا مشارکت 62 درصدی داشتند، مشارکت مردم روستاهای قم در انتخابات شوراها بیشتر از مشارکت در شهر بود.

فرماندار قم افزود: در دوره چهارم فعالیت شورای اسلامی چهارم قم دو هزار و 81 مصوبه از شورا به فرمانداری رسید، از این میان به 176 مصوبه در فرمانداری قم اعتراض کردیم، موارد اعتراضی به هیأت حل اختلاف ارسال شد و از این میان تعدادی از مصوبات براساس نظر فرمانداری و تعدادی از مصوبات براساس نظر شورا به تائید هیأت حل اختلاف رسید.

سیار با اشاره فعالیت‌های شورای اسلامی شهر جعفریه در دوره چهارم اظهار کرد: این شورا 176 مصوبه داشت که فرمانداری به 40 مصوبه اعتراض کرد، شورای شهر دستجرد هم در دوره چهارم 199 مصوبه داشت که فرمانداری به 38 مصوبه اعتراض کرد.

وی ادامه داد: شوراهای شهر در استان قم فعالیت زیادی داشتند و این شوراها طی هفته‌های اخیر مصوبات زیادی را گذراندند، یک نفر از شورای اسلامی استان قم و یک نفر از قوه قضائیه در شورای انطباق مصوبات شوراها حضور دارند.

فرماندار قم افزود: شورای شهر قم باید امروز در نخستین روز فعالیت خود یک نفر را به عنوان شهردار یا سرپرست انتخاب کنند و این مساله براساس قانون است.

سیار در پایان با اشاره به همکاری دستگاه‌های استان قم با شورای اسلامی پنجم شهر قم خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف همکاری همه جانبه ای را با شورا خواهند داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbwzbs.rhb5gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما