کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

لزوم توجه ویژه حوزه به پرورش روحانیون متخصص برای آموزش و پرورش

خبرگزاری حوزه نیوز , 1 شهريور 1396 ساعت 19:01

قم نیوز: رئیس ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش با بیان این که در زمینه روحانیون حاضر در مدارس هم مشکل داریم، گفت: معتقدیم روحانی که برای حضور در آموزش و پرورش تربیت می شود، باید با روحانی که قرار است به وزارت دفاع برود، به صورت متفاوت مورد توجه قرار گیرند.


به گزارش قم نیوز،  مسیب زاده، امروز در گردهمایی رابطین کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان ها، که با حضور نمایندگانی از سراسر کشور و در قم برگزار شد، در سخنانی با موضوع «نقش همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در تقویت برنامه های معاونت پرورشی و فرهنگی»، اظهار داشت: در قم مؤسساتی داریم که تولیدات علمی بسیار خوبی دارند که نمونه آن مجموعه نورالثقلین است که تولیدات آن بسیار ارزنده است، اما متأسفانه زمینه مصرف آن به خوبی فراهم نشده؛ در حالی که باید در مدارس زمینه استفاده آن ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: کتاب 250صفحه ای که مجموعه دستورالعمل های حوزه قرآن، عترت و نماز و تحت عنوان ندای رحمت است را مستند سازی کرده ایم؛ یعنی تا حدی کار را برای معاونت های پرورش فاهم شده و بسته هایی هم برای خود فرهنگیان فراهم شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش، با بیان این که در راستای توسعه مشارکت و همکاری حوزه و آموزش و پرورش، صحبت هایی با خیرین مدرسه ساز داشته ایم، گفت: قرار شد با کمک خیرین، دارالقرآن های مرکزی آموزش و پرورش های هر استان ایجاد تا شاهد گسترش همکاری های حوزه با آموزش و پرورش باشیم.

وی با بیان این که نقش نماز در توسعه فرهنگ دینی بسیار مهم است، گفت: طرح مبین یاوران نماز ایجاد شد و در یک بازه زمانی دو ساله 22 هزار مدیر مدرسه را تحت پوشش این طرح را دادیم که استاد محسن قرائتی مدیریت این جلسه را به عهده داشتند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان این که حدود 4500 مؤسسه قرآنی مرتبط با آموزش و پرورش داریم که یکی مؤسسه استاد محسن قرائتی است، تصریح کرد: آمادگی کامل داریم که اداره کل نماز، قرآن و عترت آموزش و پرورش، زیرمجموعه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش قرار گیرد تا این کار از حالت شعاری هم خارج شده باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در زمینه روحانیون حاضر در مدارس هم مشکل داریم، گفت: معتقدیم روحانی که برای حضور در آموزش و پرورش تربیت می شود، باید با روحانی که قرار است به وزارت دفاع برود، به صورت متفاوت مورد توجه قرار گیرند.

مسیب زاده به مشکل نمازهای جماعت در برخی مدارس کشور نیز اشاره کرد و گفت: مشکل عمده در این زمینه، ائمه جماعات مدارس خواهر است که مشکلات جدی در این زمینه وجود دارد؛ همچنین، بسیاری از ائمه جماعات مدارس کشور، روحانی نیستند، بلکه  همکار فرهنگی هستند.

وی افزود: همچنین تولید محتوا برای ائمه جماعات هم مشکلاتی دارد که ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش می تواند این خلاء را به بهترین نحو پر کند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان، کمک های مالی ستاد همکاری ها به کمیته های استانی همکاری ها را مورد توجه قرار داد و خواستار توسعه بیشتر آن شد.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 52713

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/52713/لزوم-توجه-ویژه-حوزه-پرورش-روحانیون-متخصص-آموزش

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir