پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 52745
منبع : خبرگزاری فارس
با دعوت به اردوي تيم ملي صورت گرفت

انتخاب ملي‌پوش قم براي اعزام به بسكتبال با ويلچر آسيا و اقيانوسيه

قم نيوز : قم نیوز: ملي‌پوش مطرح بسكتبال با ويلچر استان قم از سوي كادر فني تيم ملي براي اعزام به بازي‌هاي انتخابي 2017 آسيا و اقيانوسيه انتخاب شد.
انتخاب ملي‌پوش قم براي اعزام به بسكتبال با ويلچر آسيا و اقيانوسيه
انتخاب ملي‌پوش قم براي اعزام به بسكتبال با ويلچر آسيا و اقيانوسيه
به گزارش قم نیوز، بازیکنی که از 1390 با درخشش در ترکیب تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور هر ساله در اردوی تیم‌های ملی حضور دارد، از سوی کادر فنی تیم ملی در لیست بازیکنان دعوت شده برای اعزام به این رویداد مهم برون‌مرزی قرار گرفت.

این بسکتبالیست محمد محمدنژاد است که از سال 2013 که با تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان ایران قهرمان بازی‌های پاراآسیایی این رشته در کشور مالزی شد و حضور در رقابت‌های جهانی ترکیه را تجربه کرد، تقریبا هر ساله در تیم ملی حضور داشته و میادین مهمی را تجربه کرده است.

بزرگترین افتخار محمدنژاد این است که به عنوان تنها بازیکن بسکتبال با ویلچر استان قم در سال 2016 همراه با تیم ملی ایران به بازی‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل اعزام شد و اکنون برای حضور در مسابقات انتخابی آسیا و اقیانوسیه عضو تیم ملی است.

بعد از تغییراتی که در کادر فنی تیم ملی بسکتبال با ویلچر انجام شد و محمدرضا دست‌یار سرمربی اسبق ایثار قم در فصل 1390 لیگ برتر هدایت تیم ملی بزرگسالان ایران را بر عهده گرفت، از سوی این مربی نخستین مرحله تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر برنامه‌ریزی شد.

با توجه به اینکه رقابت‌های 2017 انتخابی آسیا و اقیانوسیه پیش‌روی ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر کشورمان قرار دارد، به همین منظور نخستین مرحله از تمرینات و اردوی آمادگی تیم ملی با دعوت از 24 بسکتبالیست در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین تهران برگزار می‌شود.

محمدرضا دستیار سرمربی تیم ملی که مربی موفق فصل 1395 لیگ برتر بسکتبال با ویلچر یعنی مازیار میرعظیمی سرمربی پیام مخابرات اصفهان را به عنوان مربی و یاسر گیلکی به عنوان مربی بدنساز در کنار خود دارد از استان‌های فارس، قم، تهران، آذربایجان شرقی، گلستان، اصفهان، مازندران، خراسان‌رضوی، خوزستان، مرکزی، زنجان، اردبیل، یزد و خوزستان 24 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کرده است.

در حالی که اردوی تیم ملی از 13 تا 22 مرداد ماه در جریان است، تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان آذر ماه امسال در انتخابی آسیا و اقیانوسیه به میزبانی چین با حریفان خود برای کسب سهمیه حضور در مسابقات جهانی سال 2018 آلمان رقابت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpmqp.2bqi08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما