پنجشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 52753
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
امام جمعه قم تاکید کرد:

نباید با رویکردهای سیاسی افراد را تغییر دهیم

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: پیامبر اسلام(ص) با ساده‌ترین ابزار موجود به مردم درس می‌دادند، برخی امکانات در اطراف ما وجود دارد که نسبت به آنها غافل هستیم به جای استفاده از برنامه‌هایی با هزینه‌های بالا باید این ظرفیت‌ها را شناساسی کنیم.
نباید با رویکردهای سیاسی افراد را تغییر دهیم
نباید با رویکردهای سیاسی افراد را تغییر دهیم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با مدیران شبکه قرآن سیما که در سالن جلسات محراب انجام شد، با بیان اینکه قرآن کریم کتابی غیر قابل تحریف است، اظهار کرد: موظف هستیم که از تعالیم قرآن کریم استفاده، پیام‌های موجود در آن را استخراج و در زندگی خود آنها را عملیاتی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال به صورت موضوعی آیات قرآن کریم را نازل نکرده است، اضافه کرد: قرآن کریم مخلوط و مجموعه‌ای از همه معارف است به همین علت اگر فردی به دنبال ترتیب موضوعی قرآن کریم باشد به یک چینش کلاسی مورد نظر نمی‌رسد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام از تاثیرات معنوی قرآن کریم در میان انسان‌ها یاد کرد و گفت: پیام این تاثیرات معنوی این است که طلاب، مبلغان، رسانه‌ها، فضاهای حقیقی و مجازی نیز باید همانند قرآن کریم با مردم سخن بگویند به این معنا که در عرصه‌های مختلف تبلیغی فقط نباید به یک موضوع خاص توجه شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) گاهی پیام‌های خود را در قالب یک کار به مردم منتقل می‌کردند، تصریح کرد: گاهی برای درست کردن برخی برنامه‌ها هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کنند در حالی که پیامبر اسلام(ص) با ساده‌ترین ابزار موجود به مردم درس می‌دادند برخی امکانات در اطراف ما وجود دارد که نسبت به آنها غافل هستیم به جای استفاده از برنامه‌هایی با هزینه‌های بالا باید این ظرفیت‌ها را شناساسی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه برنامه‌های ثابت با مجری‌های مشخص بی‌تفاوتی مخاطبان را به دنبال دارد، عنوان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها به دنبال تنوع باشیم؛ گاهی نیاز است که برنامه‌ای را تعطیل کنیم تا انتظار و عطش افراد برای مشاهده کردن آن بیشتر شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید با رویکردهای سیاسی افراد توانمند را تغییر دهیم، یادآور شد: در برنامه‌هایی که باید متناسب با معیارهای صدا و سیما تولید شود باید به جایگاه‌ها توجه داشته باشیم، برخی از مباحث در آستان مقدس حضرت معصومه غیر طبیعی نیست به همین علت باید یک حد وسطی برای این مجموعه درنظر گرفته شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: برای اینکه یک برنامه طبیعی را تولید کنند ساعت‌ها برای آموزش افراد وقت گذاشته می‌شود اما بسترهای طبیعی برنامه‌ها در قم وجود دارد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbfzbs.rhb5spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما