يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : 52875
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

تحصیل 241 هزار دانش آموز در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: برآورد می‌کنیم که امسال تعداد دانش آموزان استان به 241 هزار دانش آموز برسد.
تحصیل 241 هزار دانش آموز در استان قم
تحصیل 241 هزار دانش آموز در استان قم

به گزارش قم نیوز، حمیدرضا شیخ الاسلام ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به تعداد دانش آموزان استان اظهار کرد: سال گذشته 235 هزار دانش آموزان در استان قم داشتیم و برآورد می‌کنیم که امسال تعداد دانش آموزان استان به 241 هزار دانش آموز برسد.

وی ادامه داد: 221 هزار دانش آموز در شهر قم زندگی می‌کنند و 20 هزار دانش آموز دیگر استان در بخش‌های این شهر حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: یک مدیر موفق باید اطلاعات دقیق داشته باشد و براساس این اطلاعات برنامه ریزی کند، مدیر سپس باید بر اجرای این برنامه‌ها نظارت داشته باشد.

شیخ الاسلام، رکن اساسی نظام آموزش و پرورش را مدارس دانست و تصریح کرد: سعی می‌کنیم که در اداره آموزش و پرورش استان قم به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم.

وی ادامه داد: پراکندگی دانش آموزان در استان قم محدود است، در این استان به دنبال ایجاد زیرساخت‌های آموزشی هستیم، این زیرساخت‌ها در استان قم مشکلات زیادی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: در منطقه پردیسان واحدهای مسکونی زیادی احداث شد، اما با این وجود کار احداث واحدهای آموزشی همزمان با احداث منازل انجام نشد، در چند سال گذشته 130 واحد آموزشی در منطقه پردیسان احداث و مقاوم سازی شد و توانستیم که مدارس این منطقه را از سه شیفت بودن نجات بدهیم.

شیخ اسلام با اشاره به زمین‌های منطقه پردیسان اظهار کرد: 46 قطعه آموزشی در این منطقه وجود دارد و مشکلات در زمینه زمین‌های آموزشی در منطقه پردیسان تا حدودی حل شده است.

وی ادامه داد: رتبه دانش آموزان استان قم در کنکور سراسری از 11 به پنج رسید و این ارتقاء رتبه به دلیل کار تخصصی بود، مدیران کنونی آموزش و پرورش استان قم خودشان سال‌ها در مدارس به عنوان آموزگار و مدیر فعالیت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: دانش آموزان استان طی سال‌های گذشته رتبه‌های برتر را در مسابقات علمی کشور و جهان کسب کردند و دانش آموزان قمی در دو سال اخیر در تمام دروس امتحانات نهایی نمراتشان بالاتر از میانگین کشوری بود.

شیخ الاسلام با اشاره به بنیه علمی قوی دانش آموزان استان قم اظهار کرد: این دانش آموزان امسال رتبه سوم را در امتحانات نهایی و رتبه چهارم را در کنکور سراسری در کشور کسب کردند.

وی ادامه داد: نزدیک به 44 درصد دانش آموزان استان قم در جشنواره جابر بن حیان شرکت کردند و این نشان از بنیه علمی دانش آموزان استان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: 102 هزار نفر از دانش آموزان استان در مسابقات قرآن و عترت شرکت کردند، دانش آموزان قمی رتبه نخست را در کشور در مسابقات قرآن و عترت به دست آوردند.

شیخ الاسلام با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی کشوری آموزش و پرورش در استان قم اظهار کرد: میزبانی این مسابقات پس از 33 سال به شهر قم رسید و هزار و 650 دانش آموز دوره ابتدایی در هفت رشته ورزشی از استان‌های مختلف در این مسابقات شرکت کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزان قمی استعداد خوبی در زمینه ورزش دارند، ولی باید زیرساخت‌های ورزشی برای این دانش آموزان ایجاد شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgn79n.ak9xu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما