دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 52900
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اعلام کرد

کاهش بیماری درختان با استفاده از شیوه‌های طبیعی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: نوارهای زرد رنگی که به درختان شهر متصل شده است به منظور حفاظت درختان از شر آفات و بیماری‌هاست.
کاهش بیماری درختان با استفاده از شیوه‌های طبیعی در قم
به گزارش قم نیوز، پیام جوادیان با اشاره به پلاستیک‌های زرد رنگی که به درختان معابر متصل شده است اظهار کرد: این نوار زرد رنگ برچسب آفت و حشرات است.

وی گفت: درختان ون یا زبان گنجشک، نارون و زیتون تلخ با گرم شدن هوا معمولاً دچار آفت و بیماری می‌شوند که از پایین درخت به بالا می‌آید و ما در مسیر راه آفت‌ها این نوارها را قرار می‌دهیم که بیماری به برگ‌ها نرسد و این نوار زرد مانند ترمز اضطراری عمل می‌کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به دیگر آثار نوارهای زردرنگ بر روی درختان اظهار کرد: این نوارها یک نوع پیش مبارزه با آفت‌ها به شمار می‌روند که در کاهش بیماری درختان بسیار مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه اقدام به سم پاشی پس از مرحله نوار زرد است افزود: این اقدام به این دلیل است که سم پاشی‌های زیاد موجب مقاوم شدن آفت درخت می‌شود در مرحله نخست با این نوارها مانع تولید لارو در درخت و در مرحله دوم از سموم شیمیایی استفاده می‌شود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfx1dt.w6d0xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما