دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 52923
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مطرح کرد

تهیه برنامه جامع برای بازآفرینی پایدار شهری در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: برنامه جامع بازآفرینی پایدار شهری در استان تهیه شده است و این برنامه طی پنج سال آینده اجرا خواهد شد.
تهیه برنامه جامع برای بازآفرینی پایدار شهری در قم
تهیه برنامه جامع برای بازآفرینی پایدار شهری در قم
به گزارش قم نیوز، حسن صبوری ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت بافت فرسوده قم اظهار کرد: براساس آخرین مطالعات 32 درصد شهر قم نیازمند بحث‌های بازآفرینی است و 697 هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند. همچنین می توان گفت 65 درصد مردم شهر قم در محلات نیازمند بازآفرینی سکونت دارند.

وی ادامه داد: 36 هکتار مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر قم است و باید بیشتر به این مناطق توجه شود. طی سال‌های گذشته، دستگاه‌های مختلف استان اقدامات موثری را در زمینه توجه به بافت فرسوده داشتند، اما این اقدامات کافی نبوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: جلسات ستاد بازآفرینی پایدار شهری هر ماه در استان برگزار می‌شود و تمام دستگاه‌های استان قم به ادبیات واحدی در این زمینه رسیده اند، همچنین برنامه جامعی توسط دستگاه‌های دخیل در زمینه بازآفرینی پایدار شهری تهیه شده است.

صبوری با اشاره به برنامه جامع بازآفرینی پایدار شهری در استان قم اظهار کرد: برنامه جامعی در این زمینه برای اجرا در  پنج سال آینده تهیه و در این برنامه سهم هر دستگاه مشخص شده است. وی با بیان اینکه 8.5 میلیارد تومان اعتبار برای بافت فرسوده شهر قم اختصاص پیدا کرده است ادامه داد: طی سال‌های اخیر دو درمانگاه در مناطق محروم شهر قم احداث شده است و این دو درمانگاه امروز افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: موزه معماری و شهرسازی در شهر قم نداریم و باید به دنبال ایجاد چنین موزه ای در این شهر باشیم، همچنین تملک تیمچه شهر قم ضروری است و این تیمچه نسبت به سال‌های گذشته دچار رکود شده است.

صبوری در پایان با اشاره به احداث پروژه‌های عمرانی در سکونتگاه‌های غیرمحلی استان قم خاطرنشان کرد: طی چهار سال اخیر 20 پروژه در محل سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر قم احداث شد، از جمله این پروژه‌ها می‌توان به سالن ورزشی، مرکز بهداشت درمانی و کلانتری اشاره کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeonm.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما