دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب : 52925
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم مطرح شد

ضرورت بهسازی بافت فرسوده شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم بر ضرورت بهسازی بافت فرسوده شهر قم تاکید شد.
ضرورت بهسازی بافت فرسوده شهر قم
ضرورت بهسازی بافت فرسوده شهر قم
به گزارش قم نیوز، جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم ظهر امروز در تالار امام جواد(ع) ساختمان استانداری برگزار شد.

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در ابتدای این جلسه با اشاره به بافت فرسوده شهر اظهار کرد: براساس آخرین مطالعات 32 درصد شهر قم نیازمند بحث‌های بازآفرینی است و 697 هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند، 65 درصد مردم قم در محلات نیازمند بازآفرینی سکونت دارند.

وی ادامه داد: مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر قم 36 هکتار است و باید بیشتر به این مناطق توجه شود.

رضا سیار فرماندار قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت مناطق قدیمی شهر گفت: مناطق اصیل شهر قم در حال خالی شدن از ساکنین اصلی است و اتباع خارجی در حال جایگزین شدن با این ساکنین در مناطق اصیل هستند.

وی افزود: به آن اندازه ای که به مناطق جدید شهر قم توجه شده، به بافت فرسوده توجه نشده است و باید دنبال حفظ ساکنین اصیل بافت قدیمی شهر در این مناطق باشیم.

علیرضا خاکی مدیرعامل سازمان نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر شهرداری قم در بخش دیگری از جلسه بیان کرد: وجود حرم حضرت معصومه(س) در بافت فرسوده شهر قم موجب تداوم زندگی در این بافت شده است و باید طی سال‌های آینده با انجام طرح‌های بازآفرینی در این بافت جلوی ناهنجاری‌ها را در بافت فرسوده بگیریم.

وی ادامه داد: بخش زیادی از بودجه شهرداری قم صرف خدمت رسانی به زائرین می‌شود و باید بودجه ویژه ای برای بهسازی بافت فرسوده شهر قم اختصاص پیدا کند.

محسن بهشتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در بخش پایانی این جلسه خاطرنشان کرد: عمده پروژه‌ها در شهرهایی همچون قم نیاز به تملکات زیادی دارد و تملک منازل مردم کار سختی است. باید وزارت راه و شهرسازی توجه بیشتری را به اجرای پروژه‌های با تملکات زیاد در شهر قم داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpoqp.2bqii8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما