دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 52930
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران:

سکونت‌گاه‌های مسکونی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) حفظ شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: باید سکونت‌گاه‌های مسکونی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) حفظ شود و تبدیل این سکونتگاه‌ها در اطراف این مکان مقدس به مکان‌های تجاری آسیب زا است.
سکونت‌گاه‌های مسکونی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) حفظ شود
سکونت‌گاه‌های مسکونی در اطراف حرم حضرت معصومه(س) حفظ شود
به گزارش قم نیوز، هوشنگ عشایری ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت شهر قم اظهار کرد: این شهر دارای اهمیت زیادی است و رویکرد خوبی برای توجه به بازآفرینی بافت فرسوده در قم آغاز شده است.

وی ادامه داد: منابع و ظرفیت قابل اتکایی در شهر قم وجود دارد، باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود، به عنوان مثال منابع غیرمادی همچون ظرفیت زمین 48 هکتاری در منطقه پردیسان وجود دارد و باید از این منابع برای بهسازی بافت فرسوده شهر قم استفاده شود.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران افزود: آمادگی ارائه بخشی از زمین‌های منطقه پردیسان به شهرداری قم برای بهسازی بافت فرسوده شهر قم را داریم، همچنین این شهر ظرفیت بسیاری در زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی دارد و باید برای حفظ هویت شهری قم تلاش کنیم.

عشایری با اشاره به ضرورت حفظ سکونتگاه‌های مسکونی شهر قم اظهار کرد: باید این سکونت‌گاه‌ها در اطراف حرم حضرت معصومه(س) حفظ شود و تبدیل سکونتگاه‌های مسکونی در اطراف این مکان مقدس به مکان‌های تجاری آسیب زا است.

وی ادامه داد: باید ظرفیت گردشگری مذهبی شهر قم مورد توجه قرار بگیرد و نباید این شهر خالی از سکونتگاه‌های محلی شود. نگاه مدیران کشور به شهر قم نگاه فراستانی و ملی است، این شهر یک شهر مقدس است و شیعیان از کشورهای مختلف برای زیارت حرم حضرت معصومه(س) به شهر قم سفر می‌کنند.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در پایان خاطرنشان کرد: از تمام ظرفیت این شرکت برای بهسازی بافت فرسوده شهر قم استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciu3aw.t1arp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما