سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 52941
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله سبحانی: بازسازی واقعه غدیر از سخنرانی و نوشتن اثر بیشتری دارد

اشعار غدیر به زبان فارسی جمع‌آوری شود
قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه بازسازی واقعه غدیر در قالب هنری از سخنرانی و نوشتن اثر بیشتری دارد، گفت: ‌افرادی که اهل قلم هستند باید دیوان‌های مختلف را بررسی و اشعار مورد نظر در مورد حضرت علی(ع) را تهیه کنند تا بتوانند یک الغدیر فارسی را به چاپ برسانند.
آیت الله سبحانی: بازسازی واقعه غدیر از سخنرانی و نوشتن اثر بیشتری دارد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به آیه (الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دِیناً) اظهار کرد: باید در مورد واژه یوم در این آیه بررسی‌های جامع صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برخی می‌گویند که یوم مورد نظر در آیه سه سوره مائده اشاره دارد به تحریم چند مورد گوشت در حالی که این مورد ارزش اکمال دین را ندارد که قرآن در آیه‌ای به این صراحت بگوید که دین شما تکمیل شده است؛ برخی این یوم را به تحریم ربا مرتبط می‌کنند در حالی که این موضوع در سال‌های قبل مطرح شده است و در تاریخ اسلام در سال دهم هجرت به غیر از موضوع غدیر چیز دیگری نمی‌تواند تکمیل کننده دین باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه آیه مذکور به تکمیل اساسی دین اشاره دارد، عنوان کرد: خوشبختانه بر اساس تحقیق علامه امینی 360 نفر از علمای سنی این حدیث را تایید و 121 اصحاب نیز آن را نقل کرده‌اند و اگر علمای شیعه را به آن اضافه کنیم می‌توانیم بگوییم که شاید در تاریخ اسلام حدیثی متواتر از حدیث غدیر نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که پیامبر اسلام(ص) برای امور جزیی انسان توصیه‌های مختلفی را مطرح می‌کند نمی‌توانیم این تصور را داشته باشیم که پیامبر اسلام(ص) برای حفظ اساس اسلام فکری نداشته باشد، اگر نگاه جامع را داشته باشیم متوجه می‌شویم که تعیین ولایت در آن زمان امری ضروری بوده که پیامبر این موضوع را درک کردند و خداوند نیز با استفاده از وحی به پیامبر ابلاغ لازم را داشته است.

آیت‌الله سبحانی ادامه داد: برای اینکه یک موضوع در دل‌ها جا بیافتد باید در شرایط سختی مطرح شود، حضرت محمد(ص) در منا و عرفات به ولایت حضرت علی(ع) اشاره نکردند بلکه در هوایی گرم و در دل بیابان به این موضوع پرداختند.

وی با بیان اینکه مرحوم علامه امینی اشعار غدیر را در 11 جلد جمع‌آوری کرده است، مطرح کرد: افرادی برجسته کشور که اهل ادب هستند می‌توانند اشعار شعرایی که در کشورهای مختلف به واقعه غدیر و حضرت علی(ع) اشاره کرده‌اند را به زبان فارسی در کتابی جمع‌آوری کنند و این اثر با ارزش را به چاپ برسانند تا به تاثیرگذاری لازم در حوزه غدیر برسند.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر اینکه بازسازی واقعه غدیر در قالب هنری از سخنرانی و نوشتن اثر بیشتری دارد، گفت: ‌افرادی که اهل قلم هستند باید دیوان‌های مختلف را بررسی و اشعار مورد نظر در مورد حضرت علی(ع) را تهیه کنند تا بتوانند الغدیر فارسی را به چاپ برسانند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdca6onm.49nuy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما