سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 52966
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم عنوان کرد

بهره‌برداری از 28 پروژه گردشگری در هفته دولت

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: به مناسبت هفته دولت از 20 پروژه گردشگری از محل اعتبارات دولتی و هشت پروژه با سرمایه گذاری 65 میلیارد تومانی بخش خصوصی بهره‌برداری می‌شود.
بهره‌برداری از 28 پروژه گردشگری در هفته دولت
بهره‌برداری از 28 پروژه گردشگری در هفته دولت

به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی ظهر امروز در آیین افتتاحیه هتل چهار ستاره ملل با اشاره به تلاش‌ها و حمایت‌های استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان قم برای افزایش مدت نگهداری زائران در شهر قم، اظهار کرد: از سال 92 تا سال 95 حدود 126 پروژه با اعتبار 350 میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده که جمعا 3 هزار و 61 تخت به استان قم اضافه شده است.

وی با بیان اینکه 50 پروژه نیز در حال ساخت است، عنوان کرد: در پروژه‌هایی که از سال 92 به بهره‌برداری رسیده است توانستیم برای 2 هزار و 696 نفر در بخش گردشگری اشتغال‌زایی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه از سرمایه گذاران مناطق گردشگری نمونه حوض سلطان، کهک و طایقان طی مراسمی تقدیر و تشکر می‌شود، مطرح کرد: در استان قم مناطق گردشگری بسیاری وجود دارد که متاسفانه ناشناخته مانده‌اند و با معرفی آن‌ها به مردم می‌توان آینده روشنی را برای استان قم در نظر داشت.

 وی افزود: در بخش تاسیسات گردشگری با میزان 2 هزار و 700 میلیون تومان سرمایه گذاری، برای 7 هزار و 600 نفر اشتغال‌زایی و 7 هزار تخت درحال ایجاد است که با توجه به اینکه در گذشته 11 هزار تخت در استان قم وجود داشت پس از بهره‌برداری از این پروژه‌ها به نزدیک به 20 هزار تخت می‌رسد و در نظر داریم تا افق 1404 بیش‌از 30 هزار تخت در استان قم ایجاد کنیم.

رضایی با بیان اینکه برای رونق بخش گردشگری در استان قم علاوه بر سرمایه گذاران نیازمند کمک و مساعدت شهرداری و همچنین همکاری بانک‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: شهرداری با افزایش مکان‌های تفریحی و سرگرمی در استان قم و همچنین مساعدت در بخش اخذ عوارض می‌تواند به کمک اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در راستای جذب گردشگر بیاید.

وی اضافه کرد: شهرداری دیگر استان‌ها بعد از بهره‌برداری مجموعه طی پنج الی 10 سال عوارض را دریافت می‌کنند ولی در استان قم چنین اتفاقی نمی‌افتد و اگر این مشکل سرمایه گذاران رفع شود آن‌ها نیز برای جذب سرمایه گذاران اقدامات مطلوبی انجام می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه در کارگروه اشتغال نزدیک به 500 میلیارد تومان اولویت اول به تسهیلات گردشگری داده شد، تصریح کرد: در سال گذشته نزدیک به 80 میلیارد تومان تسهیلات از صندوق ملی دریافت کردیم و همچنین نزدیک به 75 میلیارد تومان نیز بخش خصوصی در پروژه‌ها سرمایه گذاری کرده است.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری دولت در چهار سال اخیر برای گردشگری 10 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: در هفته دولت 20 پروژه دولتی از محل اعتبارات عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد که شاخص‌ترین آن‌ها کمپین احداثی در امامزاده جمال با استفاده از اعتبار دو میلیاردی از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان قم و 19 پروژه دیگر نیز مرمتی و گردشگری هستند.

رضایی اضافه کرد: سه هتل سه ستاره، سه مهمان‌پذیر، یک سفره‌خانه و یک هتل آپارتمان هشت پروژه‌ای هستند که با سرمایه گذاری 65 میلیارد تومانی بخش خصوصی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند که در مجموع شامل 108 اتاق، 800 تخت، 760 صندلی بوده و برای 171 نفر نیز اشتغال‌زایی داشته است.

وی از خانه‌ها، مهمانسراها و مدارسی که به طور غیرمجاز برای جذب گردشگرها اقدام می‌کنند یاد کرد و گفت: یکی از راه‌های جذب سرمایه گذار ایجاد بستر مناسب و رونق بازار سرمایه گذاری است که وجود چنین مهمانسراهایی که ادارات برای خودشان افزایش می‌دهند موجب رکود بازار سرمایه گذاران در حوزه گردشگری می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: با توجه به رکود اقتصادی کشور در سال‌های اخیر در بخش گردشگری یک نفر ورشکسته نداشتیم.

وی در پایان با اشاره به واگذاری فرودگاه قم به سرمایه گذار جدید، عنوان کرد: اگر فرودگاه قم نیز به بهره‌برداری برسد تاثیر بسیار زیادی در رونق سرمایه گذاری و توسعه گردشگری استان قم دارد که امیدواریم با همت و پیگیری مسوولان مرتبط هرچه سریع‌تر این پروژه به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch-wnm.23ni-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما