سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 52995
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم تاکید کرد

لزوم استفاده از شبکه رسانه‌ای روحانیون برای ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم بر لزوم استفاده از شبکه رسانه‌ای روحانیون در جامعه برای ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.
لزوم استفاده از شبکه رسانه‌ای روحانیون برای ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد
لزوم استفاده از شبکه رسانه‌ای روحانیون برای ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل شریفی عصر امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه ائمه جماعات مساجد استان قم، با تاکید بر اینکه مسجد مهم‌ترین پایگاه مذهبی اجتماعی و کارخانه انسان پروری است اظهار کرد: مساجد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند که می‌توان از بستر آن‌ها برای آموزش‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه روحانیون مورد وثوق مردم هستند و شبکه رسانه ای مهمی به عنوان منبر را در اختیار دارند خاطرنشان کرد: همچنین این قشر تاثیرگذار جامعه قدرت بالایی در جذب جوانان دارند و نقش مهمی در آگاهی بخشی به مردم داشته و به نوعی الگوی مردم هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم استفاده از ظرفیت‌های روحانیون برای آموزش‌های مبارزه با موارد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در بین اقشار مختلف مردم اظهار کرد: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی را با مراکز حوزوی و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منعقد کرده تا بتواند ضمن آموزش روحانیون از ظرفیت آن‌ها برای آموزش عمومی استفاده کند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد، به اهداف برگزاری این کارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: شناخت مواد مخدر، آثار و پیامدهای سوء آن و همچنین راه‌های پیشگیری و درمان اعتیاد برای ائمه جماعات مساجد ضروری است چرا که با کسب این توانمندی اولیه می‌توانند جامعه را به سمت و سوی پویایی و سلامت سوق دهند و این کارگاه‌ها نیز در همین راستا برگزار شده است.

شریفی ارتقاء نقش مسجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ سازی عمومی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء نقش محوری مساجد در تحولات اجتماعی را در جامعه ضروری خواند و گفت: امام جماعت وظیفه دارد مسئولیت‌های اجتماعی را در جامعه نهادینه کند و باید به دنبال پر رنگ کردن ارتباط چهره به چهره روحانیون با مردم باشیم تا از این بستر عمده آسیب‌های اجتماعی در جامعه نیز کاهش یابد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjihei.uqe8hzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما