سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : 52997
منبع : ایسنا

جزییات توافق برای تحویل پیکر شهید حججی

قم نيوز : قم نیوز: مشاور معاون عربی و آفریقای وزیرامور خارجه ، اخبار مربوط به وجود نام شهید محسن حججی در فهرست پیکرهایی که قرار است در توافق حزب الله با داعش تحویل گرفته شوند را تایید کرد.
جزییات توافق برای تحویل پیکر شهید حججی
جزییات توافق برای تحویل پیکر شهید حججی
به گزارش قم نیوز، عباس گلرو  در ارتباط با صحت اخبار منتشره در این خصوص گفت: در مرحله اول عملیات مقاومت لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی جبهه النصره در «جرود عرسال» در شمال شرق لبنان حزب الله توانست مناطق وسیعی را از اشغال تروریست‌های جبهه النصره خارج کند و پنج اسیر حزب الله را آزاد و تعدادی پیکر شهدا را از طریق مذاکره با النصره تحویل بگیرد.

این دیپلمات ادامه داد: در مرحله دوم از عملیات که بنام« فجر الجرود »توسط ارتش و مقاومت لبنان اجرا شد، بخش مهمی از اراضی شمالی لبنان که در سیطره داعش بود پاکسازی شد و گروه تروریستی داعش تحت شرایط محاصره مجبور به مذاکره شد و پیشنهاد مذاکره داد.

وی افزود : حزب‌الله با هوشیاری و درایت و با هدف تعیین سرنوشت عزیزان خود در لبنان و سوریه، در شرایط برتر و با تحمیل شروط بر داعش، مذاکره را پذیرفت که در نتیجه آن قرار شد در مرحله دوم توافق، علاوه بر آزادی اسیر مقاومت، پیکر شهدای حزب‌الله و همچنین شهدای غیر لبنانی تحویل گرفته شود که نام شهید محسن حججی نیز در فهرست این توافق قرار دارد و دبیرکل حزب الله نیز در دیدار اخیر آقای جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه با ایشان این موضوع را مطرح کردند که امیدواریم این امر به زودی محقق شود و مانعی در این مسیر ایجاد نشود.

گلرو با تقدیر از نقش تعیین‌کننده حزب‌الله لبنان در مبارزه با گروه‌های تروریستی در لبنان و سوریه، ایمان، صلابت، اخلاق و وفای به عهد را از ویژگی‌های منحصر به‌فرد حزب الله در نبردهای میدانی برشمرد و تاکید کرد: مقاومت و به ویژه دبیرکل حزب‌الله در وعده خود صادق است و شخصا به تعیین وضعیت اسرا و پیکر شهدا اهتمام دارند و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهند کرد.

شهید محسن حججی در مردادماه ۱۳۹۶ خورشیدی و در عملیاتی مُستشاری در منطقهٔ التَنْف - منطقهٔ مرزی بین سوریه و عراق - توسط نیروهای داعش به اسارت درآمد و پس از دو روز به‌دست این گروه تروریستی به شهادت رسید.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbz9bs.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما