دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 5302

انتخابات در نظام‌های غربی ظاهری و دروغ است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: در نظام‌های غربی انتخابات ظاهری بوده و یک فریب و دروغ است زیرا قدرت بین عده‌ای می‌چرخد و دست به دست می‌شود و انتخابات در آن کشورها در واقع نوعی بازی سیاسی است.
انتخابات در نظام‌های غربی ظاهری و دروغ است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور در یازدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که یکشنبه شب در تالار امام رضا(ع) برگزار شد اظهار داشت: انتخابات در ایران بر خلاف بسیاری از انتخاباتی که در دنیا برگزار می‌شود حقیقی و مردمی است.

وی ادامه داد: در نظام‌های غربی انتخابات ظاهری و یک فریب و دروغ است و قدرت بین عده‌ای می‌چرخد و دست به دست می‌شود و در واقع نوعی بازی سیاسی است که به زور پول درصد کمی از مردم را سر صندوق رای می‌آورند.

استاندار قم با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی انتخابات موجب چرخش قدرت است ابراز داشت: مسئله چرخش قدرت را ما در قم به راحتی ملاحظه کردیم، در میان افرادی برجسته‌ای که برای انتخابات کاندیدا شده بودند، می‌بینیم برادری بسیجی انتخاب شده و وارد نهاد قانونگذاری کشور می‌شود و این مسئله نشانگر این است که ساختار به گونه‌ای سالم تنظیم شده که تغییری در آن نمی‌توان داد و این از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

موسی‌پور ادامه داد: در انتخابات سراسر کشور چهره‌های سرشناسی حاضر بودند ولی مردم به دیگرانی رای دادند که شاید تاکنون به عنوان چهره سیاسی جدی مطرح نبودند و چهره‌های مشهوری در انتخابات حذف شدند؛ و بعد هم این افرادی که خدمت کردند و رای نیاوردند به خوبی موضوع را پذیرفتند و به راه‌یافتگان به مجلس پیام تبریک دادند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات قم فاصله نفر سوم با نفر چهارم بسیار کم بود، ادامه داد: ولی دیدیم که بلافاصله پس از اعلام نتایج نفرات چهارم و پنجم بیانیه داده و به منتخبین مردم تبریک گفتند و این صحنه‌ها فقط در نظام جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین جایگاه آموزش و پرورش در نظام اسلامی پرداخت و گفت: برای موفقیت در امور فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و همچنین نهادینه سازی ارزش‌های اسلامی بهترین بستر و جایگاه آموزش و پرورش است و باید به خوبی از آن استفاده کنیم و یکی از راه‌های اساسی این است که دستگاه‌های فعال آموزش و پرورش را در این امر یاری رسانده و حمایت کنند.

موسی‌پور ادامه داد: ما این رویکرد را در اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی لحاظ کرده‌ایم و به ادارات نیز توصیه می‌کنیم تا از بستر آموزش و پرورش برای نهادینه کردن ارزش‌های اسلامی و بومی بهره‌برداری کنند و این رویکرد باید در استان تقویت شود.

وی با بیان اینکه برخی کارها در آموزش و پرورش باید کلید بخورد، اظهار داشت: همواره تاکید کرده‌ایم که باید پیوند بین ارزش‌های بومی، دینی و اسلامی با دانش آموزش برقرار شود و باید ببینیم با توجه به موقعیت شهر قم از لحاظ علمی، سیاسی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی دانش‌آموزان چقدر با این پیشرفت‌ها در استان آشنا هستند.

استاندار قم تاکید کرد: وقتی دانش‌آموزان با پیشرفت‌های استان آشنا شوند انگیزه آنان بیشتر شده و خلاقیتشان افزایش می‌یابد و علاقه‌ای بین آنان و نظام و انقلاب به‌ وجود می‌آید.

موسی‌پور کارخانجات استان، موزه‌ها، جاذبه‌های تاریخی و علمی را بهترین کلاس درس عملی برای دانش آموزان دانست و تصریح کرد: باید دانش‌آموزان را از کلاس درس سنتی بیرون بیاوریم و برای او جذابیت ایجاد کنیم و به این ترتیب اهدافی که برای آموزش و پرورش ترسیم شده به سرعت تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های استان در سال جاری اظهار داشت: از ظرفیت علمی و صنعتی استان استفاده کرده و دانش‌آموزان را با آن آشنا کنید و این مسئله باید به عنوان رویکرد اصلی آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از عملکرد آموزش و پرورش در برگزاری انتخابات اظهار داشت: آموزش و پرورش به دلیل در اختیار گذاشتن فضای فیزیکی و نیروی انسانی بخش عمده‌ای از اجرای انتخابات را بر عهده دارد و برگزاری انتخابات بدون کمک آموزش و پرورش تقریباً غیر ممکن به نظر می‌رسد.

موسی‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: زحمات یک معلم دلسوز را نمی‌توان با هدایای مادی تجلیل کنیم و باید مراقب باشید جایگاه والا و مقدس تعلیم به فضاهای مادی آغشته نشود و برای انتخاب معلم نمونه نیز باید این مسئله لحاظ شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معلم جایگاه والای اجتماعی و ارشادی دارد و باید فکر کنیم که این جایگاه معنوی را چگونه در جامعه ترویج کنیم و هنگامی می‌توانیم بگوییم در بزرگداشت مقام معلم موفق بودیم که به این سمت برویم و این مسئله باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.gbsurhbf5iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما