چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 53056
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

نگرانی مادران آمریکایی از اهانت به دختران محجبه خود

قم نيوز : قم نیوز: مادران مسلمان دو دختر ۹ و ۱۵ ساله نسبت به برخوردهای اسلام‌هراسی و زورگویی در رابطه با دختران‌شان در مدارس آمریکا ابراز نگرانی کرده و از مسئولین خواستند در این رابطه اقدامات جدی‌تری به کار بگیرند.
نگرانی مادران آمریکایی از اهانت به دختران محجبه خود
نگرانی مادران آمریکایی از اهانت به دختران محجبه خود
به گزارش قم نیوز، مادران دو دانش آموز محجبه در آمریکا در ایالت جورجیای آمریکا نسبت به برخوردهای اسلام‌هراسی و زورگویی در رابطه با دخترانشان در مدارس ابراز نگرانی کرده است.

به گفته یک مادر مسلمان که خواسته نامش فاش نشود، دختر 15 ساله‌اش که سال اولی در دبیرستان استوک‌بریج است، چندین بار تاکنون مورد آزار و اذیت دانش آموزان دیگر قرار گرفته است. در هفته آغاز سال تحصیلی، یک دانش آموز مقنعه دخترش را کشیده است. وی گفته که برای این کار با دیگر دانش آموز دیگری شرط بندی کرده است. هفته گذشته نیز در اتوبوس مدرسه، یکی از دانش آموزان از صندلی پشت سر روسری او را از سرش کشیده که این کار به مشاجره و درگیری فیزیکی منجر شده است. مدیر مدرسه مدعی شد با این حوادث برخورد شده است.

در خبری مشابه مادر یک دختر 9 ساله و دانش آموز مدرسه‌ای نیز گفته که برخوردهای اسلام‌هراسی نسبت به دخترش تا حدی بد بوده که او دیگر دلش نمی‌خواهد محجبه باشد.

مادر این دختر 9 ساله که به خاطر داشتن مقنعه در مدرسه با برخوردهای نفرت انگیز و زورگویانه از سوی هم‌کلاسی‌هایش روبرو می‌شود گفت: بسیار غمگین و دردناک است! قلبم هیچ نفرتی احساس نمی‌کند، اما ذهنم نسبت به آن نابینا است. بیشتر از همه ناراحتم از اینکه می‌بینم این همه نفرت و تعصب در میان مردم وجود دارد و هیچ کس کاری برای تغییر آن انجام نمی‌دهد. زندگی چه ارزشی دارد وقتی این همه نفرت در جامعه شیوع پیدا کرده است.

مادر هر دو دختر گفته اند که دیگر قصد ندارند فرزندان‌شان را به مدرسه بفرستند و برنامه تحصیلی آن‌ها را در خانه ادامه می‌دهند. مادران مسلمان همچنین از اداره مدارس منطقه خواسته‌اند اقدامات تاثیرگذارتری برای آموزش انضباطی دانش آموزان در رابطه با فرهنگ‌ها و ادیان مختلف به کار بگیرند.

در پی رسانه‌ای شدن این حوادث مدارس این منطقه بیانیه‌ای منتشر کرده، بر برخورد انضباطی با خاطیان و پیشگیری از بروز این اتفاقات در آینده تاکید کردند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciquaw.t1apw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما