پنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : 53099
منبع : خبرگزاری فارس
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

صیانت از هویت ایرانی اسلامی هدف وزارت ارشاد است

تقوت تعامل وزارت ارشاد و حوزه علمیه
قم نيوز : قم نیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین هدف این وزارتخانه صیانت و تعالی هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی است.
صیانت از هویت ایرانی اسلامی هدف وزارت ارشاد است/تقوت تعامل وزارت ارشاد و حوزه علمیه
صیانت از هویت ایرانی اسلامی هدف وزارت ارشاد است/تقوت تعامل وزارت ارشاد و حوزه علمیه
به گزارش قم نیوز، سید عباس صالحی بعد از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری که در ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت تعامل وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی با حوزه اظهار کرد: این وزارتخانه نمی‌تواند که تعامل و رابطه جدی را با حوزه و روحانیت که از پایگاه‌های کهن کشور است، نداشته باشد، این وزارت خانه در عرصه قوه مجریه رسالت خاصی را در عرصه فرهنگ دارد.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم، سه هدف اصلی دارد و براساس این اهداف، برنامه‌های 46 گانه ای تعریف شده است، نخستین هدف این وزارتخانه صیانت و تعالی هویت و سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب بر حفظ و تعالی هویت تاکید دارند، در این راستا گسترش مناسبات بین وزارت ارشاد و حوزه‌های علمیه اهمیت زیادی دارد. دومین هدف این وزارتخانه، حمایت از فعالیت‌ها و محصولات فرهنگی و هنری است. هدف دیگر وزارت ارشاد نقش آفرینی و پیش تازی در منطقه و جهان در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه است.

صالحی با اشاره به برنامه‌های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: براساس اهداف تعریف شده، زمینه گسترش تعامل بین این وزارت خانه و حوزه علمیه وجود دارد، اکنون انجمن‌های متعددی در حیطه‌های مختلف دانشی در حوزه‌ عملیه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: موسسات و نهادهای موثری در حوزه‌های علمیه و روحانیت در شهر قم و دیگر شهرها وجود دارند، این موسسات با منابع انسانی توانمند، پشتوانه ای  برای تحقق پیدا کردن اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر چقدر که تعاملات بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه‌های علمیه، فرهنگی تر باشد، تداوم و بقای بیشتر این تعاملات را شاهد خواهیم بود، امیدوار هستیم که با حضور شخصیت‌های با سابقه تعامل فرهنگی در حوزه علمیه، این اتفاق به خوبی تحقق پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که حوزه‌های علمیه و روحانیت نقش آفرینی بیشتری را در عرصه فرهنگ دینی در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf1xdt.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما