شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 53145
منبع : خبرگزاری فارس
مدير گروه فقه و انديشه راديو معارف:

برنامه «دريا در غدير» از راديو معارف پخش مي‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدير گروه فقه و انديشه راديو معارف از پخش برنامه «دريا در غدير» به مناسبت عيد غدير خبر داد.
برنامه «دريا در غدير» از راديو معارف پخش مي‌شود
برنامه «دريا در غدير» از راديو معارف پخش مي‌شود

به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی امروز با اشاره به برنامه‌های رادیو معارف ویژه ایام دهه ولایت اظهار کرد: تا چشمه‌ غدیر از جمله ویژه‌برنامه‌های رادیو معارف در ایام دهه ولایت است که مباحثی در زمینه شرایط بندگی خداوند، حراست از جامعه دینی و پیوند با مهدویت در آن تبیین می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: این برنامه به صورت زنده و مستقیم از 10 تا 17 شهریور امسال از شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) پخش می‌شود.

مدیر گروه فقه و اندیشه رادیو معارف با اشاره به نامگذاری ایام مختلف دهه ولایت و پرداختن به موضوعات متناسب با آن در برنامه تا چشمه غدیر گفت: دهم شهریور با عنوان بندگی و اطاعت نامگذاری شده که در آن به فلسفه امامت در زمینه نیل به بندگی خدا پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ولایت و مردم‌سالاری دینی عنوان یازدهم شهریور است که موضوع انقلاب اسلامی، امتداد غدیر و ارتباط دین و سیاست برای آن انتخاب شده؛ ولایت، بصیرت و دشمن‌شناسی عنوان روز دوازدهم شهریور است که به نقش بصیرت در ولایت‌پذیری و شناخت دشمن پرداخته می‌شود.

صفایی عنوان کرد: عنوان ولایت، محور وحدت اسلامی برای سیزدهم شهریور انتخاب شده که در برنامه تا چشمه غدیر نقش ولایت در تحکیم وحدت کشورهای اسلامی تبیین می‌شود.

وی با اشاره به روزهای دیگر دهه ولایت و پرداختن به موضوعات متناسب با آن گفت:‌ ولایت، هدایت و عزت اسلامی عنوان روز چهاردهم شهریور است که مبحث بهره‌‌گیری از زیارت غدیریه در بیان فضایل در این روز ذکر می‌شود.

مدیر گروه فقه و اندیشه رادیو معارف خاطرنشان کرد:‌ مبحث جهاد علمی و فرهنگی برای گسترش حقیقت غدیر، تجلیل از مدافعان حرم برای پانزدهم شهریور، مبحث ارتباط غدیر و مهدویت، علی(ع) و امام عصر(عج) مظهر عدالت، امام زمان(عج) در خطبه غدیر برای شانزدهم شهریور و آداب و اعمال و برکات معنوی، فردی و اجتماعی غدیر برای هفدهم شهریور تعیین شده است.

وی از تولید برنامه دریا در غدیر ویژه عید غدیر خبر داد و افزود: محتوای خطبه غدیر از جمله موضوعات این برنامه است که به حکمت الهی، وظیفه پیامبر در اکمال رسالت و تصریح پیامبر به امامت حضرت علی(ع) و سایر ائمه پرداخته می‌شود.

صفایی با اشاره به پیام‌ها و عبرت‌های واقعه بزرگ غدیر خم به عنوان محور دیگر برنامه دریا در غدیر گفت:‌ اهمیت دین در امور دنیا و آخرت از جمله ریز موضوعات این محور است نفی ولایت انسان و تأیید ولایت خدا و اولیای الهی از دیگر مباحث است.

مدیر گروه فقه و اندیشه رادیو معارف یادآور شد: برنامه دریا در غدیر روز شنبه 18 شهریور امسال از ساعت 8:40 تا 11:30 از رادیو معارف پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchmznm.23nxkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما