يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 53175
منبع : خبرگزاری فارس
معاون آموزشي دانشگاه معارف اسلامي خبر داد

رقابت 900 نفر در آزمون اختصاصي دكتراي دانشگاه معارف اسلامي

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزشي دانشگاه معارف اسلامي از رقابت 900 نفر در آزمون اختصاصي دكتراي دانشگاه معارف اسلامي خبر داد.
رقابت 900 نفر در آزمون اختصاصي دكتراي دانشگاه معارف اسلامي
به گزارش قم نیوز، غلامحسین گرامی در قم، با اشاره به اهداف دانشگاه معارف اسلامی اظهار کرد: این دانشگاه با هدف تربیت استاد برای دروس معارف اسلامی در سراسر دانشگاه‌ها تأسیس شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تربیت استاد رشته مدرسی معارف اسلامی در قالب پنج گرایش مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، تاریخ و تمدن اسلامی، انقلاب اسلامی و آشنایی با منابع اسلامی در قالب تفسیر قرآن و نهج البلاغه وجود دارد که در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی ادامه داد: پذیرش دانشجو در رشته توسعه و تبلیغ فرهنگ دینی در قالب سه گرایش مشاوره دینی، تبلیغ دین، مدیریت فرهنگی تنها در مقطع کارشناسی ارشد صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد:‌ در مجموع هزار و 246 نفر دانشجو در دانشگاه پذیرش شده است که از این تعداد 343 نفر در مقطع دکترا و 903 نفر در مقطع کارشناسی ارشد بودند.

معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی از آغاز کلاس‌های کارشناسی ارشد در هفته جاری خبر داد و افزود: در مجموع 130 نفر در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان افزوده شدند و در مقطع دکترا نیز 40 نفر دانشجو برای سال جاری پذیرش می‌شود.

وی عنوان کرد: دانشجویان مقطع دکترا از دو  طریق آزمون سراسری و اختصاصی پذیرش می‌شوند آزمون اختصاصی دکترا 24 شهریور امسال برای پذیرش دانشجو در ترم بهمن برگزار می‌شود که  900 نفر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

گرامی خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و 246 نفر دانشجو جذب شدند که از این تعداد 494 نفر از پایان‌نامه خود دفاع کردند. از این تعداد 347 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 147 نفر در مقطع دکترا بوده است.

وی ماموریت‌محوری دانشگاه‌ها را یکی از اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ذکر کرد و گفت: به این وسیله آینده شغلی دانشجویان تأمین می‌شود بر همین اساس مأموریت اصلی دانشگاه معارف اسلامی کمک به دروس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها و تربیت نیرو است.

معاون آموزشی دانشگاه معارف اسلامی خاطرنشان کرد: این موضوع پیگیری می‌شود که  هر یک از گرایش‌های رشته مدرسی معارف اسلامی به یک رشته مستقل تبدیل شود بر همین اساس برنامه درسی تعریف و دروس و سرفصل‌ها آماده شده به زودی برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال می‌شود تا در دفتر برنامه‌ریزی درسی وزارتخانه مورد بررسی و تأیید قرار گیرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcam6nm.49ne015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما