يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 53210
منبع : افکار نیوز
یک بام و دو هوای جریان لیبرال؛

پاسخ زیبا کلام به حجاریان و عبدی

مردم اسباب بازی اصلاح طلبان نیستند!
قم نيوز : قم نیوز: صادق زیبا کلام از تئوریسین های اصلاح طلب در گفت و گویی انتقاداتی صریح به سعید حجاریان و عبدی وارد کرده است.
پاسخ زیبا کلام به حجاریان و عبدی/ مردم اسباب بازی اصلاح طلبان نیستند!
پاسخ زیبا کلام به حجاریان و عبدی/ مردم اسباب بازی اصلاح طلبان نیستند!
به گزارش قم نیوز، زیبا کلام درباره شخصیت روحانی گفته: ما اصلاح طلبان از آقای روحانی هیچ تصویر و تصور جاه طلبانه و رویایی نداشتیم. آقای روحانی مثل دکتر علی لاریجانی یک اصولگرا است، منتها اصولگرای معتدل، منطقی، میانه رو و واقع بین. آنچه اصلاح طلبان می دانند این است که آقای روحانی بیش از آنچه که یک اصلاح طلب باشد یک اصولگرا است. حتی می خواهم یک مرحله جلو بروم و بگویم آقای روحانی بیش از آنکه به اصلاح طلبان نزدیک باشد در حقیقت به اصولگرایان نزدیک است. ما همه اینها را می دانیم و هیچ دچار خیال پردازی و رویاپردازی درباره آقای روحانی نمی شویم.

هر چند زیبا کلام منتقد برخی صحبت های هم مسلکی های خود رد اصلاح طلبان است اما در استراتژی اصلاح طلبان حرکت کرده و درباره رابطه این جریان سیاسی و روحانی می گوید: چاره ای نیست الا اینکه با آقای روحانی حرکت کنیم و در عین حال همه امیدمان به آقای روحانی نیست بلکه بیشتر امیدمان به توانمندی های خودمان است که بتوانیم کمر راست کنیم و بلند شویم.

شاه بیت صحبت های اخیر زیبا کلام درباره انتقاد از سهید حجاریان و عباس عبدی است، وی می گوید: آقای عباس عبدی و آقای حجاریان سال 93-94 شروع کردند و گفتند مسئولیت دولت آقای روحانی خیلی با اصلاح طلبان نیست. یعنی اگر نتیجه دولت آقای روحانی خیلی ناامیدکننده درآمد و خیلی با انتظاراتی که از او بود همخوانی نداشت، این مسئله به اصلاح طلبان مربوط نیست. برخی اصلاح طلبان یک چنین نگاهی دارند به قول تهرانی های قدیم «خر را یک ور سوارند» تا هر جا ببینند به مشکل برمی خورند بلافاصله پایین بپرند.

وی افزود: اصلاح طلبان باید محکم و استوار و تمام قد پای آقای روحانی بیاستند، از او حمایت کنند و مسئولیت پاسخ به کسانی که به دعوت شان پای صندوق های رأی رفتند و به آقای روحانی رأی دادند برعهده بگیرند. من با صدای بلند از آقای روحانی انتقاد کردم در عین حال حمایت هم کردم، در عین حال خواستم بگویم ناتوانی هایش کجاها است.

زیبا کلام تصریح کرد: این طور نیست که مسئولیت عملکرد آقای روحانی به اصلاح طلبان ارتباطی ندارد. مردم اسباب بازی اصلاح طلبان نیستند که یک روز از آنها بخواهند پای صندوق بیایند و بعد هم وقتی مقداری ناملایمات می شود بگوییم به ما مربوط نیست. بد و خوب آقای روحانی بخواهیم و نخواهیم به پای اصلاح طلبان نوشته می شود. چه آقای روحانی ایران را گلستان کند و چه جهنم. ما اصلاح طلبان در آن گلستان شریک هستیم و در آن جهنم هم شریک هستیم. بنابراین به جای آنکه زرنگی کنیم، باید مسئولیت قبول کنیم و با انتقاد از آقای روحانی ولی همچنان استوار پشتش باشیم.

آش سیاست یک بام و دو هوای اصلاح طلبان در مقابل روحانی آنقدر شور شده که واکنش زیبا کلام را هم در پیش دارد، زیا کلام به صراحت می گوید مردم مردم اسباب بازی اصلاح طلبان نیستند و این همان موضوعی است که بسیاری از فعالان این جریان سیاسی در برخورد با مردم دارند.

اصلاح طلبان در طول 4 سال گذشته تمام توان خود را برای حمایت از روحانی گذاشتند و در زمان انتخابات نیز تمام رسانه های زنجیره ای این جریان به تبلیغ دستاوردهای دولت پرداختند هر چند کج دار و مریض نیز با دولت برخورد کردند.

اصلاح طلبان در 4 سال گذشته هر جا دستاوردی برای دولت به وجود می آمد آن را به پای اصلاح طلبی و هر جا کم کاری و یا نقدی بود به پای جریان اعتدالی می نوشتند و این سیاست یک بام و دو هوا سیاستی است که از سران این جریان برای بدنه دیکته شده و در تحلیل بسیاری از افراد اصلاح طلب دیده می شود.

این سخن زیباکلام جای تقدیر دارد که واقعا مردم اسباب بازی اصلاح طلبان نیستند که  که یک روز از آنها بخواهند پای صندوق بیایند و بعد هم وقتی مقداری ناملایمات می شود بگوییم به ما مربوط نیست.

به نظر می رسد نه تنها اصلاح طلبان نگاه اصلی در سیاست های خود را معطوف به انتخابات 1400 کرده اند و به همین دلیل از حالا صریح تر به روحانی و دولتشانتقاد می کنند بلکه اختلافات  میان اضلاع مختلف اصلاح طلبی از جمله کارگزاران با شورای سیاستگذاری باعث شده رابطه اصلاح طلبان با دولت نیز تیروه و تار شود مصداق آن نیز موضوع رای نیاوردن بی طرف در مجلس و موج انتقادات به عارف.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawunm.49ne615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما