يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 53217
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر مجتمع آموزش عالی فقه مطرح کرد

تحصیل 1700 طلبه در مجتمع آموزش عالی فقه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به تحصیل حدود 1700 طلبه در مجتمع آموزش عالی فقه گفت: در این مجتمع 500 کلاس و 315 استاد درحال تدریس هستند و از نزدیک به دوهزار پایان نامه نیز دفاع شده است.
تحصیل 1700 طلبه در مجتمع آموزش عالی فقه

به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی 97 حوزه‌های علمیه که در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف حوزه علمیه و جامه المصطفی تعلیم و تربیت در راستای تحقق تعالیم الهی است، اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید  تحصیلی طلاب فعالیت جدی و مطلوبی در عرصه تعلیم و تربیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه پس‌از معرفت الهی باید به دنبال کسب معرفت پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) باشیم، عنوان کرد: پس‌ از کسب معرفت اهل بیت(ع) باید برای عمل به روش و کلام آن‌ها تلاش کنیم و پس‌از عمل به آن باید به دنبال ترویج آن در جامعه باشیم.

مدیر مجتمع آموزش عالی فقه افزود: برای موفقیت در مسیر کسب علم و معرفت باید در کنار تلاش و برنامه‌ریزی منظم به عنایت اهل بیت(ع) نیز توسل داشت و قرآن که کتاب انسان سازی است باید محور فعالیت‌های طلاب قرار گیرد، همچنین نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز کتاب‌هایی هستند که طلاب برای رشد باید از آن‌ها بهره بگیرند.

وی با اشاره به اینکه طلاب علاوه بر مسؤولیت رشد خود مسؤولیت رشد جامعه را نیز دارند، مطرح کرد: طلاب قبل از آموزش مردم باید خودشان مورد آموزش و تربیت قرار گیرند تا بتوانند با روش، عمل، کردار و منش خود مردم را به دین دعوت و هدایت کنند.

محامی با بیان اینکه رکن اصلی مجتمع آموزش عالی فقه طلاب هستند که در راستای تحقق اهداف این مجتمع تلاش می‌کنند، تصریح کرد: مجتمع آموزش عالی فقه سال 96 را با شعار مقاومت و تلاش بیشتر برای دفاع از مکتب و توسعه اسلام ناب محمدی(ص) با بهره‌گیری بهتر و استفاده از تمام ظرفیت‌ها آغاز کرده است و در راستای تحقق این شعار فعالیت‌های مطلوبی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد به امامت و ولایت امام عصر(عج) و حرکت در مسیر رهبری از جمله اهداف مجتمع آموزش عالی فقه است که طلاب برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

مدیر مجتمع آموزش عالی فقه از 6 مدرسه و هزار و 691 طلبه در مجتمع آموزش عالی فقه یاد کرد و گفت: در این مجتمع 500 کلاس و 315 استاد درحال تدریس هستند و نزدیک به دوهزار پایان نامه نیز دفاع شده است، همچنین 560 نفر از فارغ التحصیلان سال‌های گذشته این مجتمع در حال تبلیغ هستند.

وی با اشاره به تاسیس مدرسه عربی در سال گذشته، اظهار کرد: در سال جدید طلاب سطح‌های سه و چهار در انتخاب دروس خود آزاد هستند و همچنین می‌توانند خودشان با شکل گیری حلقه‌های سه نفره پیشنهاد استاد دهند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdchqinm.23nxzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما