يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : 53218
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

بیانیه هیأت های مذهبی کشور در آستانه محرم ۱۴۳۹

قم نيوز : قم نیوز: ما هیأت‌های مذهبی در سراسر کشور، صف متحد و بنیان مرصوص در مقابل نفوذ دشمن هستیم و همان‌گونه که مراقبت از نفوذ بیگانه در ساحت هیأت را وظیفه خود می‌دانیم، اجازه نخواهیم داد که ایادی پنهان استکبار جهانی با نفوذ به دستگاه‌های تصمیم‌گیری موجب انحراف انقلاب اسلامی شوند.
بیانیه هیأت های مذهبی کشور در آستانه محرم ۱۴۳۹
بیانیه هیأت های مذهبی کشور در آستانه محرم ۱۴۳۹
به گزارش قم نیوز، در پایان هشتمین همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور، شرکت‌کنندگان در آستانه ایام  محرم بیانیه‌ای  صادر کردند که متن آن به این شرح است:

ما هیأت‌های مذهبی سراسر کشور که آرام‌آرام خود را برای بزرگ‌ترین عملیات فرهنگی مذهبی کشور آماده می‌کنیم، نکات ذیل را در پایان «هشتمین همایش سراسری هیأت‌های محوری و برگزیده کشور» اعلام می‌کنیم:

1. گزینه روی میز یزید برای تهدید جبهه حق، ترساندن از مرگ بود؛ اما نمی‌دانست که شهادت مایه کرامت و افتخار امام و شیعیان است. ما شاگردان مکتب امام زین‌العابدین (علیه‌السلام) اتمام حجت می‌کنیم، یزیدیان زمان، دیگر از گزینه‌های روی میز صحبت نکنند و بدانند که «اَنَّ الْقَتْلَ لَنا عادَةٌ وَ کَرامَتَنَا الشَّهادَةُ ».

2. ما خادمان هیأت وظیفه خود می‌دانیم از تمام ظرفیت‌های هیأت برای ایجاد روحیه انقلابی و گسترش این روحیه در جامعه تلاش کرده و این روحیه را مهم‌ترین راهبرد برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی و عبور از تنگناها و تحریم‌ها می‌دانیم.

3. بر این باور هستیم که هیأت و مسجد چشمه‌های جوشان پرورش جوانان انقلابی‌اند؛ لذا از مسئولان می‌خواهیم تقویت این جریان عظیم را در اولویت برنامه‌های فرهنگی خود بدانند.

4. بین عاشورا و دفاع مقدس پیوندی ناگسستنی برقرار است. عاشورای خمینی ریشه در عاشورای حسینی دارد و نمی‌توان بین ریشه و ساقه جدایی انداخت. عاشورای منهای دفاع مقدس یعنی عاشورا بدون جهاد، یعنی عاشورا بدون مبارزه با ظالمان، یعنی عاشورا منهای «حربٌ لمن حاربکم»، یعنی یک عاشورای سازگار و باب میل یزید، ما خادمان هیأت، تقارن هفته دفاع‌مقدس را با دهه اول محرم گرامی داشته و در تبیین ارتباط بین کربلای حسینی و کربلای خمینی می‌کوشیم.

5. امروز در شرایطی که همه ما در معرض انواع آلودگی و انحراف از مسیر هستیم؛ تنها راه مصونیت در مقابل آلودگی‌ها، مراقبت و تقوای الهی است. محبت به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بدون رعایت تقوا، مطلوب و مورد پسند اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نیست. امام باقر (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «أَ يَكْتَفِي مَنِ انْتَحَلَ التَّشَيُّعَ أَنْ يَقُولَ بِحُبِّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ فَوَ اللَّهِ مَا شِيعَتُنَا إِلَّا مَنِ اتَّقَى الله». براین‌اساس ما هیأت‌های مذهبی یکدیگر را به مراقبت و تقوای الهی علی‌الخصوص در فضای مجازی توصیه می‌کنیم.

6. ما هیأت‌های مذهبی در سراسر کشور، صف متحد و بنیان مرصوص در مقابل نفوذ دشمن هستیم و همان‌گونه که مراقبت از نفوذ بیگانه در ساحت هیأت را وظیفه خود می‌دانیم، اجازه نخواهیم داد که ایادی پنهان استکبار جهانی با نفوذ به دستگاه‌های تصمیم‌گیری موجب انحراف انقلاب اسلامی شوند. مسئولان بدانند چشمان بیدار هیأت مراقب رخنه دشمن است و برای مقابله با این جریان‌ها منتظر اقدامات دیرهنگام یا اقدامات موافق نفوذ نخواهد ماند.

7. به مردم تشنه حقیقت در تمام دنیا اعلام می‌کنیم، اگر می‌خواهید شیعه را بشناسید شاگردان مکتب امیرالمؤمنین (علیه السلام) را در سوریه، لبنان و در تمام سنگرهای دفاع از حریم اسلام بشناسید. شیعه را با خون گلوی صادقانه شهدا بشناسید؛ آنان که مصداق «مِن المؤمنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدوا الله» بودند. شیعه یعنی «محسن حججی». امروز دشمنان می‌خواهند مردم دنیا شیعه را با خون قمه‌زنی بشناسد، نه با خون شهدا. ما ضمن برائت از برخی اعمال وهن‌آلود، آن عده از کسانی که ناآگاهانه به این اعمال دست می‌زنند را دعوت به خون دادن در جبهه حسین (علیه‌السلام) می‌کنیم.

8. ضمن همدردی با تمام مظلومان عالم، علی‌الخصوص مردم ستمدیده و بی‌پناه یمن، به سران کشورهای اسلامی اعلام می‌کنیم که امروز خادم‌الحرمین، خادم صهیونیست‌ها و خادم مستکبران عالم است؛ لذا آنان را طبق آیه «و لا تعاوَنوا عَلَی الاِثمِ وَ العُدوان» از کمک و سکوت در مقابل این ظلم بزرگ پرهیز می‌دهیم و بدانند که عواقب این ظلم دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

9. با تشکیل دولت جدید توقع این است که دولت، بهبود معیشت و اقتصاد مقاومتی، به عنوان تنها راه برون‌رفت از مشکلات و معضلات اقتصادی کشور را در دستور کار خود قرار داده و از ظرفیت‌های عظیم انسانی و توانمندی‌های داخلی برای رفع محرومیت و کم کردن فاصله طبقاتی استفاده کند.

در پایان همگان را به حضور فعالانه و پرشورتر در مراسم و برنامه‌های عاشورایی دعوت می‌کنیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcivraw.t1apz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما