دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب : 53223
منبع : خبرگزاری فارس

دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد در قم آغاز به کار کرد

قم نيوز : قم نیوز: با حضور رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، جمعی از مدیران نهادهای فرهنگی هنری استان، هنرمندان عرصه تئاتر قم و گروه‌های فرهنگی هنری مساجد دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به صورت رسمی کار خود را در قم آغاز کرد.
دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد در قم آغاز به کار کرد
دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد در قم آغاز به کار کرد
به گزارش قم نیوز، با حضور رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، جمعی از مدیران نهادهای فرهنگی هنری استان، هنرمندان عرصه تئاتر قم و گروه‌های فرهنگی هنری مساجد دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به صورت رسمی کار خود را در قم آغاز کرد.

در ابتدای مراسم افتتاح دفتر بچه‌های مسجد که دبیرخانه آن در کانون فرهنگی هنری مساجد قرار داد مجید رفیعی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم با تشکر از حوزه هنری قم و کانون فرهنگی هنری مساجد بخاطر راه‌اندازی این پروژه از دیگر نهادهای فرهنگی و مردمی کشور از جمله بسیج هنرمندان خواست تا برای پیشبرد این طرح با سه نهاد دست‌اندرکار همراه شوند.

در ادامه این مراسم محمد رضا آزاد کارشناس تئاتر حوزه هنری قم عید قربان را نمونه‌ای از آئین‌های اسلامی داست که روایتی دراماتیک و نمایشی دارند. وی تقارن افتتاح دفتر بچه‌های مسجد در قم با این عید سعید را خجسته دانست و ابراز امیدواری کرد که این دفتر بتواند نیروهایی مستعد و جوان مسجدی علاقمند به هنر نمایش را در مسیر درست خود قرار دهد.

وی همچنین از جوانان ارزشی و هنرمند مساجد خواست به تکنیک و فن مجهز شوند تا بتوانند مفاهیم دینی و ارزشی را در قالبی فاخر و جذاب به مخاطبانشان ارائه کنند.

آخرین سخنران این مراسم کورش زارعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بود. وی در سخنانش ابراز داشت که هدف حوزه هنری از تشکیل و راه‌اندازی دفتر مردمی تئاتر بچه‌های مسجد شلوغ‌کاری نیست بلکه به دنبال تربیت و هدایت نسل مستعد بچه‌های مسجدی برای ایجاد جریانی تاثیرگذار در تئاتر کشور است.

وی از مسوولان فرهنگی استان قم خواست تا با حمایت این جریان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را به جایگاه واقعی و درخشان خود برسانند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexw8n.jh8xwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما