دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : 53234
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
تا پایان شهریور ماه صورت می گیرد

افزایش 26 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم از ورود 14 دستگاه اتوبوس درون شهری جدید به قم یاد کرد و گفت: به زودی این دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و 26 دستگاه دیگر نیز تا پایان شهریورماه به چرخه حمل و نقل عمومی شهر قم اضافه می‌شود.
افزایش 26 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری قم
به گزارش قم نیوز حسین مومنی موحد با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی در شهر قم از سال 55 با نرخ کرایه دو ریال فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: در سال 59 کلیه مینی‌بوس‌های متفرقه سطح شهر جمع‌آوری و در قالب منسجم‌تری فعالیت خود را در شهر افزایش دادند، تا اینکه در سال 60 به تعداد آنها به 180 دستگاه رسید.

وی از خریداری 18 دستگاه اتوبوس در سال 70 و فعالیت اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در 26 خط مختلف با کرایه 10 ریال یاد کرد و افزود: 60 دستگاه اتوبوس جدید در سال 71 خریداری و به صورت کامل مینی‌بوس‌ها از چرخه حمل و نقل خارج و بلیط جایگزین کرایه نقدی شد.

مومنی موحد خاطرنشان کرد: اکنون 115 دستگاه مینی‌بوس و 309 دستگاه اتوبوس در 10 خط اصلی و 6 خط فرعی فعالیت می‌کنند؛ 258 مورد از اتوبوس‌ها خصوصی و 51 مورد نیز ملکی است که 30 مورد از ملکی‌ها نیز به صورت استیجاری به بخش خصوصی واگذار شده به همین علت اکنون نزدیک به 15 الی 20 اتوبوس ملکی باقیمانده است.

وی با اشاره به اینکه 138 دستگاه مینی‌بوس در اختیار مجموعه شهرداری بوده است، مطرح کرد: اسناد 25 مورد از آنها را آزاد کرده و درآمد آن را به حساب شهرداری واریز کردیم؛ بر اساس مجوز اخذ شده از هیأت مدیریت سازمان و در صورت تاییدیه شورای اسلامی شهر قم، آزادسازی 40 دستگاه مینی‌بوس را پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه سال گذشته شهرداری 20 میلیارد برای خرید 40 دستگاه اتوبوس درنظر گرفت، اظهار کرد: چهار میلیارد تومان این اعتبار از محل اعتبارات سفر رهبر انقلاب اسلامی به قم و 16 میلیارد تومان باقیمانده آن توسط شهرداری قم تامین شده است.

مومنی موحد از ورود 14 دستگاه اتوبوس درون شهری جدید به قم یاد کرد و گفت: به زودی این دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و 26 دستگاه دیگر نیز تا پایان شهریورماه به چرخه حمل و نقل عمومی شهر قم اضافه می‌شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgtx9n.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما