جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 53361
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم اظهار کرد:

امام جمعه قم: مسلمانان میانمار علیه ظالمان قیام کنند

تبلیغ خلافت امیرالمومنین(ع) در راس امر به معروف و نهی از منکر است
قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با تاکید بر اینکه مسلمانان میانمار باید علیه ظالمان قیام کنند، گفت: یکی از علل این کشتار وحشیانه وجود تفرقه در جهان اسلام است که صهیونیست از این تفرقه بیشترین سود را می‌برد چرا که تسلیحات خود را به برخی کشورها فروخته و اهداف استکبار را تحقق می‌بخشد.
مسلمانان میانمار علیه ظالمان قیام کنند / تبلیغ خلافت امیرالمومنین(ع) در راس امر به معروف و نهی از منکر است
مسلمانان میانمار علیه ظالمان قیام کنند / تبلیغ خلافت امیرالمومنین(ع) در راس امر به معروف و نهی از منکر است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه فتنه به معنای آزمایش و امتحان است، اظهار کرد: با استفاده از امتحان و آزمون بررسی می‌شود که میان مومن واقعی و غیرواقعی کدام تفاوت‌ها وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ظاهر و باطن ایمان هر فرد باید مشخص شود، تصریح کرد: در قرآن کریم از فتنه به معنای شرک، بت‌پرستی و حاکمیت ظالم یاد شده است به همین علت هر جامعه‌ای که به دنبال ایمان است باید با حاکم، ظالم و طاغوت مبارزه کند.

امام جمعه قم داشتن ایمان و تقوا را راهکاری برای رسیدن به سعادت در دنیا و آخرت دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال افراد با ایمان را آزمایش می‌کند تا میزان و درجه ایمان آنها را مورد سنجش قرار دهد.

وی با بیان اینکه هر انسانی بر اساس ایمانش نزد خداوند اجر و پاداش خاصی دارد، عنوان کرد: افرادی که از درجات والای ایمان برخوردار هستند در امور مختلف زندگی خود تاثیرات ایمان را مشاهده می‌کنند.

سعیدی با اشاره به اینکه متقین در صورت انجام دادن گناه، به سرعت به یاد خداوند افتاده و از گناه خود استغفار می‌کنند، مطرح کرد: این افراد در گناهی که انجام داده‌اند اسرار نمی‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: امروز 17 شهریورماه سالروز کشتار مردم در میدان ژاله تهران توسط رژیم شاهنشاهی است، این مناسبت روز سربلندی ملت ایران بوده چرا که مردم در این روز با چهره مبارک شهادت نزد خداوند متعال شتافتند و روسیاهی آن برای رژیم شاهنشاهی باقی ماند.

وی از فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با بی سوادی یاد کرد و گفت: امیدواریم مردمی که تا کنون سواد خواندن و نوشتن ندارند به کلاس‌های سوادآموزی مراجعه کنند و افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، کارهای خود را گسترش دهند تا هیچ بی سوادی در کشور نداشته باشیم.

سعیدی با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال مرحوم آیت‌الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران در یکشنبه هفته آینده خاطرنشان کرد: روز دوشنبه به عنوان ولادت امام موسی بن جعفر(ع) باید به صورت گسترده مورد توجه مردم ایران قرار گیرد چرا که امامزادگان بسیاری از نسل این امام بزرگوار در کشور به خاک سپرده شده‌اند و این آستان‌های مقدس برکات بسیاری را به دنبال داشته‌اند.

وی با بیان اینکه سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی توسط منافقان یکی دیگر از مناسبت‌های هفته آینده است، اظهار کرد: مردم باید بدانند که نهال انقلاب اسلامی امروزه به برکت خون شهدا تنومند شده است به همین علت باید قدردان آن باشیم و اجازه ندهیم که به دست نااهلان بیفتد.

سعیدی خاطرنشان کرد: موضوع امامت و ولایت یک موضوعی الهی و عرشی بوده به همین علت دست بشر از تعیین آن کوتاه است و خاتم‌الانبیا(ص) نیز سهمی در تعیین خلیفه الهی سهمی نداشته بلکه فقط مامور به معرفی خلیفه الهی بوده‌اند در قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره شده است.

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های عید غدیر خم گفت: در غدیر خم علاوه بر تعیین ولایت امیرالمومنین(ع)، خلافت دیگر ائمه اطهار(ع) نیز به صورت واضح تصریح شده است اما با وجود صراحت کلام پیامبر اسلام(ص) و تاکیدات قرآن کریم در مورد الهی بودن خلافت، عده‌ای به علت اغراض سیاسی و جهالت خلافت را به صحنه رقابت میان طوائف تبدیل کردند به صورتی که هر فردی با هر وسیله‌ای که بتواند نظر مردم را به خود جلب کند خلیفه خواهد بود، این نگاه انحرافی از آن زمان به بعد مصیب‌های بسیاری را برای مسلمانان و مردم جهان به دنبال داشته است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: اکنون باید در مرحله نخست معارف و اهداف غدیر را به خوبی بشناسیم تا خودمان دچار انحراف نشویم و در مرحله دیگر منابع اصیل در مورد غدیر از جمله خطبه پیامبر اسلام(ص) در روز غدیر را به صورت مطلوب فهمیده و نکات آن را برای مردم تبیین کنیم چرا که اگر مردم با این زیبایی‌ها آشنا شوند به سمت ائمه اطهار(ع) سوق داده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ خلافت امیرالمومنین(ع) در راس امر به معروف و نهی از منکر است، عنوان کرد: معروف ولایت امر المومنین(ع) و منکر انکار این ولایت است به همین علت همگان موظفیم با این دیدگاه امر به معروف و نهی از منکر را دنبال کنیم.

سعیدی با بیان اینکه تبیین حقایق و معارف اهل بیت(ع) نباید با حقوق دیگران و انسجام جامعه منافاتی داشته باشد، اضافه کرد: ما که خود را طرفدار اهل بیت(ع) می‌دانیم، وظیفه داریم معارف این خاندان را با ادبیات قرآنی و اهل بیتی به گوش دیگران برسانیم و از هر گونه اهانت و بدگویی به مقدسات مذاهب و ادیان دیگر پرهیز کنیم چرا که سیره اهل بیت(ع) در انتقال معارف بدگویی نبوده و لحن نادرست نتیجه عکس خواهد داشت.

امام جمعه قم در مورد کشتار مسلمانان میانمار تصریح کرد: مسلمانان این کشور یکی از بی‌دفاع ترین قوم‌هایی هستند که مورد ستم حاکمان و نظامیان قرار گرفته‌اند، این افراد سال‌هاست که در محرومیت و ظلم به سر می‌برند چرا که بودایی‌ها مورد تاثیر تبلیغات غربی‌ها و اسرائیلی‌ها قرار گرفته‌اند و هم‌سو با داعشی‌ها و تکفیری‌ها در حق مسلمانان میانمار بدترین ظلم‌ها را می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان روهینگیا بزرگ‌ترین قوم بدون تابعیت در جهان هستند، اظهار کرد: یکی از علل این کشتار وحشیانه وجود تفرقه در جهان اسلام است که صهیونیست از این تفرقه بیشترین سود را می‌برند چرا که تسلیحات خود را به برخی کشورها فروخته و اهداف استکبار را تحقق می‌بخشد.

سعیدی با تاکید بر اینکه مسلمانان میانمار باید علیه ظالمان قیام کنند، گفت: هر فردی که بتواند برای مسلمانان این کشور کاری انجام دهد مورد عنایت خداوند متعال قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdchzxnm.23nx-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما