جمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 53370
منبع : خبرگزاری فارس
فعال رسانه‌ای در گردهمایی فعالان فضای مجازی عنوان کرد

به‌کارگیری تفکر نقادانه مهم‌ترین نکته در عملیات روانی در فضای مجازی

قم نيوز : قم نیوز: فعال رسانه‌ای با تأکید بر اهمیت عملیات روانی در فضای مجازی گفت: مهم‌ترین واصلی‌ترین نکته در عملیات روانی به‌کارگیری تفکر نقادانه است یعنی باید نسبت به هر پیامی که در فضای منتشر می‌شود تفکر نقادانه وجود داشته باشد.
به‌کارگیری تفکر نقادانه مهم‌ترین نکته در عملیات روانی در فضای مجازی
به‌کارگیری تفکر نقادانه مهم‌ترین نکته در عملیات روانی در فضای مجازی
به گزارش قم نیوز سید علی موسوی در گردهمایی فعالان فضای مجازی جبهه فرهنگی انقلاب با عنوان قرار بی‌قراری که امروز به همت مرکز آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران و با همکاری سازمان سراج و باشگاه افسران جنگ نرم در مجتمع 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، به تبیین موضوع امنیت روانی در شبکه‌های مجازی پرداخت و اظهار کرد: تخصص گرایی در آموزش مسائل امنیت روانی موضوع بسیار بااهمیتی است ولی در کشور ما افرادی بدون هیچ‌گونه تخصصی در زمینهٔ امنیت روانی شروع به فعالیت و تدریس می‌کنند که جز خرابکاری فایده دیگری ندارد.

وی ادامه داد: نامیدن شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان شبکه مجازی کاملاً اشتباه است چون تمام اعتبارات و دلالت‌های آن حقیقی است.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به سابقه شبکه‌های اجتماعی ابراز کرد: از زمانی که انسان‌ها باهم ارتباط گرفتند شبکه‌های اجتماعی در شکل ابتدایی خود تشکیل شد، اما بعد از سال 1960 با ورود اینترنت دچار تحول عظیمی شد که امروز شاهد این تحول بی‌بدیل هستیم.

موسوی با تأکید بر اهمیت عملیات روانی در فضای مجازی گفت: مهم‌ترین واصلی‌ترین نکته در عملیات روانی به‌کارگیری تفکر نقادانه است یعنی باید نسبت به هر پیامی که در فضای منتشر می‌شود تفکر نقادانه وجود داشته باشد.

وی تأکید کرد: گسترده‌ترین شبکه اجتماعی دنیا در حال حاضر فیس‌بوک است درحالی‌که تنها سه میلیارد نفر از مردم جهان به اینترنت دسترسی دارند.

فیس‌بوک، یوتیوب و اینستاگرام سه شبکه برتر اجتماعی در دنیاست

 وی به ویژگی‌های عصر ارتباطات اشاره و بیان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم عصر ارتباطات انفجار اطلاعات است و باکارهای جدیدی که غرب درزمینهٔ جهان موازی انجام می‌دهد تا چند سال دیگر اصولاً امکان فیلترینگ وجود نخواهد داشت؛ چون ریز ماهواره‌های غرب در آسمان تمام کشورها بارگذاری خواهد شد.

این فعال رسانه‌ای تأکید کرد: یکی از رشته‌های مهمی که در مراکز دانشگاهی مدرن غرب شکل‌گرفته پزشکی قانونی مجازی است که با آن تمام متخصصین این عرصه تهدیدها و چالش‌های پیش روی سیاست‌مداران را دنبال می‌کنند.

موسوی ادامه داد: فعالیت در فضای مجازی باید بر اساس شناخت درست از اصل زیبایی‌شناسی باشد چراکه عامل اصلی بسیاری از نتایج غیرمعقول و مخرب تبلیغات دینی در فضای مجازی ورود غیر متخصصانه است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ مدلینگ ازجمله چالش‌هایی است که کشور را تهدید می‌کند، اظهار کرد: یکی از جدیدترین انواع تغییر فرهنگ در کشور تغییر در شکل و اجرای عروسی‌ها در ایران است.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به ویژگی‌های عملیات روانی عنوان کرد: نخستین کشوری که این عنوان را کاربردی کرد آمریکا بود که بعداً نیز رسماً تبدیل به یک‌رشته رسمی شد و در سال‌های قبل نیز برای آن‌یک دانشگاه مستقل تأسیس کرده‌اند.

موسوی افزود: از دوماه پیش بود که رسماً نهادهای امنیتی جهان دنیا اعلام کردند که امروز دیگر کالای استراتژیک نفت نیست بلکه هر کشوری که دیتابیس بیشتری از آمارها و مردم در شبکه‌ها اجتماعی خود داشته باشد ازنظر قدرت استراتژیک قوی‌تر است.

وی با اشاره به اینکه هدف عملیات روانی، توده‌ها و عامه مردم است، بیان کرد: آمار نشان می‌دهد 70 درصد اخبار و اطلاعات موردپذیرش مردم کشور از شبکه‌های اجتماعی تأمین می‌شود.

این فعال رسانه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: عملیات روانی احساسات فرد و جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد چراکه اگر احساس جریحه‌دار شود به تغییر فکر و رفتار خواهد انجامید. در عملیات روانی تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها با توجه به جامعه هدف فکر و عقیده و احساس جامعه را درزمینهٔ عرصه سیاسی، نظامی و... تغییر دهند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchvxnm.23nxqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما