يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 53420
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس مركز فرهنگي هنري دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم خبر داد

ارسال 250 اثر از 27 مليت به دبيرخانه دومین جشنواره بین المللی اشراق

قم نيوز : قم نيوز: رئيس مركز فرهنگي هنري دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: 250 اثر از 27 مليت به دبيرخانه جشنواره رسيد كه 50 اثر از 18 مليت به مرحله نهايي راه پيدا كرد.
ارسال 250 اثر از 27 مليت به دبيرخانه دومین جشنواره بین المللی اشراق
ارسال 250 اثر از 27 مليت به دبيرخانه دومین جشنواره بین المللی اشراق
به گزارش قم نيوز محمد حسنی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق با اشاره به اهمیت موضوع خاطره‌نویسی اظهار کرد: تجارب به هم آمیخته بین طلاب و مردم در این بخش ثبت می‌شود و در این قالب تجارب، وقایع و تعاملات و به هم آمیختگی‌ها ذکر خواهد شد تا از آن بهره‌برداری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گنج عظیمی در اختیار است ولی به آن توجه نمی‌شود گفت: زمانی که جمعی از طلاب خاطرات تبلیغی خود را مطرح کنند جذابیت‌های زیادی به همراه دارد زیرا جلوه‌ها و گفته‌هایی را می‌شنوید که در شرایط دیگر نخواهید شنید.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه در حوزه تاریخ شفاهی به شدت ضعف وجود دارد گفت: باید به این مبحث توجه شود و به آن ورود داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره داستان اشراق و جشنواره خاطره‌نگاری اشراق با یکدیگر ترکیب شد. یکی از دلایل اصلی آن نزدیک بودن آنها است زیرا می‌خواستیم داستان‌نویسی حوزوی متأثر از خاطره‌نگاری باشد و با مأموریت حوزه نزدیک و از پراکنده‌کاری دوری شود.

حسنی با اشاره به بین‌المللی کردن جشنواره گفت:‌ فراخوان جشنواره با کمک جامعة المصطفی العالمیه به چند زبان منتشر شده به دلیل زمان اندک 250 اثر از 27 ملیت به دبیرخانه جشنواره رسید که 50 اثر از 18 ملیت به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

وی یادآور شد: تصور نمی‌شد به زودی موج جریان خاطره‌نگاری به حرکت جدی تبدیل شود و امسال نسبت به دوره گذشته جهش مناسب را شاهد بودیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzo0k.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما