يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 53421
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد

لزوم فرهنگ سازی آثار ماندگار شهدا در بین نسل جوان

قم نيوز : قم نيوز: آیت الله علوی گرگانی گفت: اگر بتوانیم در ضمن نگه‎‌داشتن یاد شهدا، آثار ماندگار آن‌ها را در بین دانشجویان فرهنگ سازی کنیم یک فعالیت خداپسندانه و مطلوب در راستای ارتقاء سلامت جامعه انجام داده‌ایم.
لزوم فرهنگ سازی آثار ماندگار شهدا در بین نسل جوان
لزوم فرهنگ سازی آثار ماندگار شهدا در بین نسل جوان
به گزارش قم نيوز آیت الله سیدمحمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضای کنگره شهدای دانشجو ضمن تقدیر از اعضای کنگره شهدای دانشجو به دلیل انجام فعالیت‌های خدا پسندانه برای جوانان و دانشجویان، اظهار کرد: در آیات قرآن کریم تاکید بسیاری به موضوع زنده نگه‌داشتن یاد شهدا شده است و این به معنای «شهدا زنده هستند» است.

وی با بیان اینکه افراد عادی بعد از فوت و گذشت یک سال کاملا فراموش شده و دیگر یادی از آن‌ها نمی‌شود، عنوان کرد: اکنون با گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی و شهادت جوانان آن دوره ولی همچنان از آن‌ها به نیکی یاد می‌شود به گونه‌ای که انگار همین دیروز به شهادت رسیده‌اند.

این مرجع تقلید افزود: شهدای جنگ پس از شهادت به دوستان و همرزمان خود بشارت می‌دادند که بیایید و مقام ما را در بهشت ببینید و در حالیکه از مسیری که برای شهادت رفتند بسیار خشنود هستند دوستانشان را نیز به این مسیر دعوت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در ضمن نگه‎‌داشتن یاد شهدا، آثار ماندگار آن‌ها مانند نماز خواندن را در بین دانشجویان فرهنگ سازی کنیم یک فعالیت خداپسندانه و مطلوب در راستای افزایش سلامت جامعه انجام داده‌ایم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به عاقبت به خیر شدن شهدا، مطرح کرد: برخی جوانان در طول عمر پستی و بلندی هایی داشتند ولی در یک لحظه با یاد خدا متحول شده، به جبهه رفته و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdceze8n.jh8xwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما