سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : 53492
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

همایش علمی مسؤولیت‌های ملی و فراملی حوزه انقلابی برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری همایش علمی مسؤولیت‌های ملی و فراملی حوزه انقلابی در دی‌ماه سال جاری و برپایی 10 پیش‌نشست علمی در راستای این همایش خبر داد.
همایش علمی مسؤولیت‌های ملی و فراملی حوزه انقلابی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات اسلامی در حوزه مناسبات روحانیت و تجدد فعالیت‌های علمی گسترده‌ای را دنبال کرده است، اظهار کرد: در برخی از پروژه‌ها به کارکردهای سیاسی روحانیت در ایران و سایر ادیان و مذاهب پرداخته و در نتیجه دو اثر مطلوب را منتشر کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه الزامات تحول در حوزه‌های علمیه بعد از سفر رهبر انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: در این پروژه رسالت‌های روحانیت به دو بخش ذاتی و موقعیتی تقسیم‌بندی شده و بررسی‌های مختلف در این دو بخش دنبال شده است.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از دیدار نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار بر کلید واژه حوزه انقلابی و لزوم انقلابی ماندن حوزه تاکید کردند چرا که تداوم مطلوب انقلاب اسلامی نیازمند انقلابی ماندن حوزه است و در این راستا باید مبارزه با آسیب‌های مختلفی که انقلابی ماندن حوزه را به خطر میاندازد،‌ دنبال شود.
وی با تاکید بر اینکه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فعالیت‌های علمی و روش‌مندی را در عرصه مسؤولیت‌ها و ویژگی‌های حوزه انقلابی دنبال کرده است، تصریح کرد: این پژوهشگاه بستر فعالیت پژوهشگران و محققان را فراهم آورده است تا برنامه‌های پژوهشی مطلوبی انجام شود.
لک‌زایی به فعالیت 20 پژوهشگر در راستای تبیین و بررسی ویژگی‌های حوزه انقلابی اشاره کرد و ادامه داد: دی‌ماه 96 همایش علمی مسؤولیت‌های ملی و فراملی حوزه انقلابی برگزار می‌شود و قبل از این همایش نیز پیش‌نشست‌های مختلف علمی در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: برخی از اساتید نتوانسته به حوزه تحقیق و نشست‌های علمی وارد شوند اما از ظرفیت آنها در بخش مصاحبه‌های علمی استفاده می‌شود تا این همایش بتواند به صورت یک کار جامع دیدگاه‌های مختلف را منعکس کند.
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه همایش مسؤولیت‌های ملی و فراملی حوزه انقلابی در گروه همایش‌های معتبر ملی ثبت شده است، اظهار کرد: صیانت از اصالت و ارزش‌های بنیادین حوزه‌های علمیه، توسعه و ترویج بینش انقلابی در حوزه‌های علمیه، نقد اندیشه و جریان‌های تضعیف کننده باورهای انقلابی در حوزه و تبیین راهکارهای ارتقا وجه انقلابی حوزه‌ها از جمله اهداف این همایش است.
وی از مبانی و شاخص‌های حوزه انقلابی، مسؤولیت‌های ملی و فراملی حوزه انقلابی، آسیب‌شناسی حوزه انقلابی و آینده‌پژوهی و راهکارهای ارتقا حوزه انقلابی به عنوان محورهای این همایش نام برد و گفت: با توجه به پیشینه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حوزه‌های مرتبط با روحانیت امیدواریم بتوانیم کارهای مطلوبی را رقم بزنیم.
لک‌زایی با اشاره به اینکه ارائه اسناد مرتبط با الزامات حوزه انقلابی به مجموعه‌های مختلف حوزوی به همت دفتر تبلیغات اسلامی دنبال شده است، تصریح کرد: بعد از برگزاری همایش مسؤولیت‌های ملی و فراملی حوزه انقلابی سند مطلوبی را با محوریت الزامات حوزه انقلابی تهیه کرده و در اختیار مجموعه‌های مختلف قرار می‌دهیم.
وی با تاکید بر اینکه افراد علاقمند می‌توانند در همایش علمی مسؤولیت‌های ملی و فراملی حوزه انقلابی شرکت کنند، مطرح کرد: در این همایش به دنبال تولید محتواها و آثار فاخر هستیم به همین علت 10 نشست و 10 مصاحبه علمی را در نظر گرفته‌ایم.
لک‌زایی با بیان اینکه مهلت ارسال چکیده مقالات تا دهم مهرماه سال جاری تعیین شده است، گفت: افراد تا دهم آبان‌ماه فرصت دارند تا مقالات خود را به دبیرخانه علمی این همایش ارسال کنند.

انتهای پیام  / 136
https://qomnews.ir/vdcci0qp.2bq1o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما