سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 53507
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مسلمانان انگلیس با هوش مصنوعی به جنگ افراط‌گرایی و اسلام‌هراسی می‌روند

قم نيوز : قم نیوز: گروهی از مسلمانان انگلستان وبسایت جدیدی را راه اندازی می‌کنند که هدف آن آشناسازی مردم با قرآن و دین اسلام عنوان شده است. این سکوی مجازی قرار است با استفاده از هوش مصنوعی داده‌های کاربران را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با باورهای اسلام‌هراسی مبارزه کند.
مسلمانان انگلیس با هوش مصنوعی به جنگ افراط‌گرایی و اسلام‌هراسی می‌روند
مسلمانان انگلیس با هوش مصنوعی به جنگ افراط‌گرایی و اسلام‌هراسی می‌روند
به گزارش قم نیوز گروهی از مسلمانان انگلستان وبسایت جدید برای آشناسازی مردم با قرآن و دین اسلام طراحی کرده‌اند. هدف از طراحی این سکوی مجازی آشنایی با قرآن، مبارزه با باورهای منفی‌نگرانه، اسلام‌هراسی و ایجاد یک فضای قرآنی زنده برای درک بهتر کاربران فضای مجازی از دین اسلام عنوان شده است.

به گفته زینا قریشی، طراح 26 ساله پروژه، این وبسایت با نام «آناناس» نه تنها ترجمه‌های مختلفی از قرآن مجید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بلکه اطلاعات مضاعفی برای آیات قرآنی فراهم می‌سازد. کاربران این وبسایت قادر خواهند بود دیدگاه‌های متفاوت دینی و آموزه‌های اسلامی متعدد را در رابطه با قرآن مشاهده کرده و تحقیقات موجود و متون مذهبی مرتبط با آیات را به شیوه جستجوی با کلمه یا جستجوی موضوعی ببینند.

پروژه بلند پروازانه سه کارمند تمام وقت و تعدادی از مشاوران و داوطلبان فعال خواهد داشت که همه آنها متعلق به پیشینه‌های مذهبی، فرهنگی و حرفه‌ای متعدد هستند.

این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی، داده‌ها و نمودارهای کاربران را برای بررسی روابط اعتقادی گروه‌های مختلف سازماندهی می‌کند. این نرم افزار همچنین کاربرانی را که در اضافه کردن اطلاعات سایت نقش ایفاء کرده باشند از نظر مالی بهرمند ساخته و نیمی از ارزش افزوده چرخش پولی سایت صرف امور خیریه و نیم دیگر آن به کاربران تعلق خواهد گرفت.

خانم قریشی بنیانگذار و مدیر اجرایی این طرح در مصاحبه با خبرنگاران گفت: کاربران سایت می‌توانند از تمامی مزایای کار بهره مند شوند، قادرند آن را گسترش داده یا محدود سازند و به هر عمقی که می‌خواهند در مطالعات دینی فرو رفته و از اندیشه‌های مختلف اسلامی با ترجمه‌های متعدد استفاده کنند. ما سعی کرده‌ایم تمامی دیدگاه‌ها را در شاخه‌های جداگانه و به صورت مشخص بگنجانیم و حتی‌المکان شفافیت داشته باشیم. ما در تلاشیم زمینه را برای اطلاعات ذهنی فراهم کنیم.

وی که امیدوارست پروژه تدوین شده جدید راهی برای کاهش اسلام‌هراسی و مبارزه با تروریسم باشد و معتقد است: هیچ اطلاعاتی بدون پیش زمینه قبلی کفایت نمی‌کند. افراط‌گرایان کسانی را دارند که برای آن‌ها در فضای مجازی بازاریابی می‌کنند. و افراد آسیب پذیر و به انزواکشیده شده را هدف قرار می‌دهند. اگر این افراد به دنبال کسانی برای پاسخ گویی به سئوالات‌شان باشند، ما باید چنین مکانی را برای آن‌ها فراهم کرده و پاسخ درستی برای سئوالات آن‌ها ارائه دهیم.

قریشی افزود: پروژه قرآن زنده ما مردم را قادر می‌سازد به درون متون اصلی اسلامی وارد شوند. با کمک از افراد آگاه، جوامع مذهبی قادر به اصلاح و بازپس‌گیری مقدسات و دین‌شان از افراط‌گرایان خواهند بود وابستگی جامعه را به منابع مغرضانه و نوسانات عاطفی آزاد خواهند کرد.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaiei.uqetyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما