چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 53526
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

پهبادی که مین ها را شناسایی و خنثی می کند

قم نيوز : قم نیوز: این اختراع جدید به سادگی نقشه ای از مین های کاشته شده فراهم کرده و با سرعتی بیست برابر آخرین تکنولوژی استفاده شده به این منظور مین ها را خنثی می کند.
پهبادی که مین ها را شناسایی و خنثی می کند
به گزارش قم نیوز مخترع جوان افغانی، نمونه ی اولیه ی پهبادی را خلق کرده که مین های کاشته شده را شناسایی و خنثی می کند.
این مخترع در کودکی اسباب بازی های بادی زیادی داشت و همواره با آنها بازی می کرد. بازی با آنها الهام بخش پایان نامه ی او از دانشکده ی طراحی آیندهوون هلند شد.
این وسیله به شکل توپ و ساخته شده از بامبو، آهن و پلاستیک است و با تولید باد، مین ها را منفجر می کند.
اما چرا این مخترع به فکر اختراع این وسیله افتاد؟!
بنا به گفته های خود او، وی در افغانستان و در منطقه ای می زیسته که تنها در وسعت ۵۰۰ کیلومتر مربعی آن، بیش از ده میلیون مین کاشته شده بود. وی و برادرش محمود پس از ساخت نمونه ی اولیه، توجه رسانه ها را به خود جلب می کنند. بسیاری از صاحب نظران پیشنهاد کردند که یک گجت برای کنترل این توپ تعبیه شود و البته چندین پیشنهاد دیگر نیز مطرح شد.

وی با گوش سپردن به این نصایح، توانست نمونه های بعدی را بهبود بخشد و خیلی زود مین یابی هوایی و قدرتمند متولد شد که اهمیت بسیار بالایی دارد. این در حالی بود که تا پیش از آن، هیچ راه سودمند و بی خطری برای خنثی کردن مین ها وجود نداشت. هزینه های پاک سازی یک محوطه از مین پنجاه برابر کل هزینه ی آلوده کردن کل آن محوطه به این منفورترین غافلگیرکنندگان است.

این اختراع جدید به سادگی نقشه ای از مین های کاشته شده فراهم کرده و با سرعتی بیست برابر آخرین تکنولوژی استفاده شده به این منظور مین ها را خنثی می کند. البته این را هم اضافه کنیم که به نسبت دویست برابر ارزانتر درمی آید.
این مین یاب می خواهد همه مین های جهان را در کمتر از ده سال نیست و نابود کند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcaimnm.49neu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما