کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل هواشناسی استان قم هشدار داد

وقوع خشکسالی شدید در قم طی دوره 7 ساله

خبرگزاری فارس , 22 شهريور 1396 ساعت 9:15

قم نیوز: مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: در دوره دوازده ماهه شاهد خشکسالی متوسط و در دوره هفت ساله شاهد خشکسالی شدید در استان قم خواهیم بود.


به گزارش قم نیوز، یحیی زارع در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که سه شنبه شب در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره بارش باران طی 24 ساعت آینده در بخش شمالی کشور، اظهار کرد: از فردا میزان بارش‌ها در سطح کشور کم می‌شود و تا روز جمعه و شنبه به طور کامل متوقف خواهد شد.
وی با بیان اینکه در چهار روز آینده شاهد نزول هوای سرد در استان قم و بخش‌های مرکزی کشور هستیم، عنوان کرد: در دوره 12 ماهه شاهد خشکسالی متوسط و در دوره هفت ساله شاهد خشکسالی شدید در استان قم خواهیم بود.
مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: استان قم در مهرماه شاهد افزایش یک الی 1.5 درجه‌ای دما نسبت به میانگین ماهیانه دمای استان قم خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در شهریور ماه و مهر ماه دمای بالایی را در استان قم احساس می‌کنیم، مطرح کرد: در آبان ماه دمای هوای استان قم کاهش محسوسی پیدا می‌کند و شاهد بارش باران در این ماه خواهیم بود.
زارع با بیان اینکه در استان قم شاهد رشد 35 درصدی بارش باران نسبت به سال زراعی گذشته هستیم، خاطرنشان کرد: میزان بارش در بلند مدت 129 میلیمتر، در سال زراعی گذشته 141 میلیمتر و در سال زراعی جاری به 175 میلیمتر افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه کمترین میزان بارش در استان قم مربوط به ایستگاه شکوهیه با 147 میلیمتر بارش است، تصریح کرد: ایستگاه فوجرد استان قم دارای بیشترین میزان بارش به 487 میلیمتر است و پس از آن ایستگاه‌های کهندان و وسف با 463 و 412 میلیمتر قرار دارند.

انتهای پیام / 136
 


کد مطلب: 53531

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/53531/وقوع-خشکسالی-شدید-قم-طی-دوره-7-ساله

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir