چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 53540
منبع : قم فردا
واکنش ذوالنور به کشتار مسلمانان میانماری؛

حاکمان میانمار باید به‌عنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند/ مرگ جایزه خانم جنایتکار فرارسید

قم نيوز : قم نیوز: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پارلمان‌های جهان اسلام، دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی و حقوقدان‌های جهان اسلام باید با یکدیگر بسیج شوند و آن‌چنان فشار بر مجامع بین‌المللی و سازمان بین‌الملل بیاورند تا جنایتکاران میانماری را به‌عنوان جنایتکاران جنگی مجازات کنند.
حاکمان میانمار باید به‌عنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند/ مرگ جایزه خانم جنایتکار فرارسید
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور  در رابطه با تحولات اخیر میانمار و سکوت جوامع بین‌الملل در خصوص کشتار مسلمانان اظهار داشت: فجایع میانمار یک واقعه تلخ و پرده‌ای از انواع پرده‌های جنایات سازمان‌یافته نظام سلطه علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع دنیا است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند حوادثی که در میانمار رخ می‌دهد مرگ جایزه نوبل را رقم زد، افزود: با توجه به این‌که حوادث و جنایات میانمار زیر نظر خانم جنایتکاری اتفاق می‌افتد که در رأس رژیم حاکم در میانمار قرار دارد و این فرد دریافت‌کننده جایزه صلح نوبل هم بوده است، مجامع بین‌المللی نیز با سکوت معنادار خود و چشم بستن روی این حوادث تلخ در حقیقت کشتار مسلمانان در میانمار را پشتیبانی می‌کنند.


سکوت مجامع بین‌الملل نشان از پشتیبانی مسلمان کشی در میانمار است

رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس افزود: اگر یک کشور کوچک و رژیم متزلزلی مثل میانمار نگرانی از واکنش مجامع بین‌المللی داشته باشد بدون شک دست به چنین جنایاتی نمی‌زند ولی متأسفانه مجامع بین‌الملل چشم خود را بسته‌اند تا این نسل‌کشی در مسلمانان اتفاق بیفتد و از طرفی رژیم میانمار یقین دارد که می‌تواند با امنیت کامل نسل‌کشی مسلمانان را انجام دهد.

 وی بابیان این‌که نظام سلطه و آمریکا ترکیبی از دو راهبرد را در مقابل مسلمانان تعقیب می‌کنند، گفت: جریان‌های تکفیری با جنگ درون تمدنی یک بال جغد شوم نظام سلطه و آمریکا در مسلمان کشی هستند و بال دیگر این جغد شوم جنگ برون تمدنی است و امروزه شاهد هستیم که جنگ تمدن‌ها دست جنایتکاران و افراطی‌های میانماری را در نسل‌کشی و قتل مسلمان‌ها باز گذاشته‌اند.


تأکید مقام معظم رهبری در بیداری جهان اسلام مقابل کشتار مسلمانان

 ذوالنور با اشاره به انتقاد شدید رهبر انقلاب از سکوت مدعیان حقوق بشر درباره فجایع میانمار بیان داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به روش‌های برخورد با حوادث میانمار اشاره داشته‌اند و فرمودند که باید جهان اسلام به این موضوعات بپردازد.

وی افزود: متأسفانه با جنگ درون تمدنی فضایی را تشکیل داده‌اند که در آن مسلمان‌ها را به جان هم انداخته‌اند تا از صهیونیست‌ها و جریاناتی مثل جریان میانمار غافل و بی‌توجه بشوند و در این میان عربستان سعودی بازیگر آمریکا و نظام سلطه است و ائتلاف نظامی برای کشتار مسلمانان یمن و جاهای دیگر را تشکیل می‌دهند.


لزوم تحریک افکار بشریت و باز کردن چشمانشان در جلوگیری از نسل‌کشی مسلمانان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که جهان اسلام باید به خود بیاید و از چند طریق در خصوص میانمار اقدام کنند، اولین راه مقابله با جنایات میانمار را عملیات روانی، تبلیغاتی، فرهنگی و رسانه‌ای مطرح کرد و افزود: با توجه به اینکه نظام سلطه، مجامع حقوق بشر و مجامع بین‌المللی که زیر نظر نظام سلطه و آمریکا عمل می‌کنند در مقابل این نسل‌کشی اقدامی انجام نمی‌دهند باید افکار بشریت را تحریک و چشم آن‌ها را به روی این جنایات باز کرد تا یک فضای رسانه‌ای در دنیا ایجاد شود و به دنبال آن مجامع بین‌المللی تحت تأثیر این کار عمومی دنیا در جلوگیری از نسل‌کشی مسلمانان اقدام کنند.

وی راهکار دوم در برخورد با جنایات میانمار را اقتصادی دانست و افزود: جهان اسلام باید رژیم میانمار را در فشار و تنگنای اقتصادی قرار دهند به‌گونه‌ای که هزینه این جنایت را به‌اندازه‌ای بالا ببرند تا آن‌ها از این جنایت دست‌بردارند.


جنایتکاران میانماری باید به‌عنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند

ذوالنور تصریح کرد: کار سوم در مقابله با جنایات میانمار حقوقی است و باید پارلمان‌های جهان اسلام، دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی و حقوقدان‌های جهان اسلام در این راستا بسیج بشوند و آن چنان فشار بر مجامع بین‌المللی و سازمان بین‌الملل بیاورند تا جنایتکاران میانماری را به عنوان جنایتکاران جنگی مجازات کنند.

وی با ابراز تأسف از هم‌زمانی تعطیلی مجلس در روزهای اخیر و شرایط بحرانی جنایات میانمار گفت: تاکنون نشستی در خصوص فجایع میانمار در کمیسیون امنیت ملی برگزار نشده و علی‌رغم پیگیری‌ها و تماس‌های صورت گرفته با توجه به اینکه برخی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی در حوزه‌های انتخابیه و یا مسافرت هستند تعداد اعضا برای تشکیل جلسه تا به امروز به حدنصاب نرسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه از وجود کمیته دیگری به نام کمیته حقوق بشر اسلامی در کمیسیون امنیت ملی خبر داد و افزود: لازم است کمیته حقوق بشر اسلامی فعال شود و در خصوص واکنش به این حوادث تلخ میانمار اقدامات لازم را انجام دهند.
 

 
انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcgzn9n.ak9wt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما