چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 53554
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار منطقه 6 قم خبر داد:

بهسازی 95 درصد بوستان‌های منطقه 6 شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه 6 قم گفت: بیش از 30 بوستان در این منطقه احداث شده که تقریباً 95 درصد این بوستان‌ها بهسازی شده است.
بهسازی 95 درصد بوستان‌های منطقه 6 شهر قم
بهسازی 95 درصد بوستان‌های منطقه 6 شهر قم
به گزارش قم نیوز سید محمد موسوی‌ منش با اشاره به ویژگی‌های شهر قم اظهار کرد: قم یک شهر تک هسته ای متراکم است، شهر قم چند ورودی اصلی دارد، رشد این شهر از هسته مرکزی تحت تاثیر ورودی‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: بافت فرسوده شهر قم حدود هزار و 74 هکتار است که 300 هکتار آن در منطقه 6 قرار دارد، کل مساحت این منطقه هزار و 100 کیلومتر است که کمتر از یک سوم آن جزو بافت فرسوده است، بافت فرسوده شهر قم در مناطق دو، هفت، یک، سه و 6 قرار دارد.

شهردار منطقه 6 شهر قم افزود: در بافت فرسوده در این منطقه در خیابان فهیمی مداخله مستقیم کردیم، در سکونتگاه‌های غیررسمی منطقه، به دنبال احداث ادامه بلوار کارگر هستیم و بوستان نبوت در منطقه قلعه کامکار احداث شد که امسال حدود هفت هزار متر مربع برای این بوستان زمین خریداری شده و بهسازی آن را شروع کردیم.

موسوی‌ منش با اشاره به مهم ترین پروژه‌های تملکی در منطقه 6 شهرداری قم اظهار کرد: مهمترین پروژه‌های تملکی ادامه بلوار کارگر و ادامه خیابان فهیمی است، مهمترین پروژه‌های بهبود محیط شهری در منطقه 6 شهر قم، بهسازی بوستان‌ها است.

وی ادامه داد: امکان خرید زمین در سطح منطقه و ایجاد بوستان جدید در حال حاضر وجود ندارد، بیش از 30 بوستان در این منطقه احداث شده که تقریباً 95 درصد این بوستان‌ها بهسازی شده است و بهسازی بوستان‌ها نیز براساس اصول علمی بوده است.

شهردار منطقه 6 شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: سخت ترین پروژه در شهرداری تملک منازل شهروندان است، بخصوص زمانی که بازگشایی معابر به تملک منازل قشر ضعیف جامعه باشد، ملک یک پدیده چند بعدی است و شهرداری املاک مردم را براساس قیمت کارشناسی از مردم خریداری می کند، اما مالکین معمولا به دنبال گرفتن بیشترین مبلغ ممکن از شهرداری هستند و بازگشایی معابر ارزش افزوده برای املاک مردم به وجود می‌آورد.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbasbs.rhbfspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما