کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار منطقه 6 قم خبر داد:

بهسازی 95 درصد بوستان‌های منطقه 6 شهر قم

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 22 شهريور 1396 ساعت 15:30

قم نیوز: شهردار منطقه 6 قم گفت: بیش از 30 بوستان در این منطقه احداث شده که تقریباً 95 درصد این بوستان‌ها بهسازی شده است.


به گزارش قم نیوز سید محمد موسوی‌ منش با اشاره به ویژگی‌های شهر قم اظهار کرد: قم یک شهر تک هسته ای متراکم است، شهر قم چند ورودی اصلی دارد، رشد این شهر از هسته مرکزی تحت تاثیر ورودی‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: بافت فرسوده شهر قم حدود هزار و 74 هکتار است که 300 هکتار آن در منطقه 6 قرار دارد، کل مساحت این منطقه هزار و 100 کیلومتر است که کمتر از یک سوم آن جزو بافت فرسوده است، بافت فرسوده شهر قم در مناطق دو، هفت، یک، سه و 6 قرار دارد.

شهردار منطقه 6 شهر قم افزود: در بافت فرسوده در این منطقه در خیابان فهیمی مداخله مستقیم کردیم، در سکونتگاه‌های غیررسمی منطقه، به دنبال احداث ادامه بلوار کارگر هستیم و بوستان نبوت در منطقه قلعه کامکار احداث شد که امسال حدود هفت هزار متر مربع برای این بوستان زمین خریداری شده و بهسازی آن را شروع کردیم.

موسوی‌ منش با اشاره به مهم ترین پروژه‌های تملکی در منطقه 6 شهرداری قم اظهار کرد: مهمترین پروژه‌های تملکی ادامه بلوار کارگر و ادامه خیابان فهیمی است، مهمترین پروژه‌های بهبود محیط شهری در منطقه 6 شهر قم، بهسازی بوستان‌ها است.

وی ادامه داد: امکان خرید زمین در سطح منطقه و ایجاد بوستان جدید در حال حاضر وجود ندارد، بیش از 30 بوستان در این منطقه احداث شده که تقریباً 95 درصد این بوستان‌ها بهسازی شده است و بهسازی بوستان‌ها نیز براساس اصول علمی بوده است.

شهردار منطقه 6 شهر قم در پایان خاطرنشان کرد: سخت ترین پروژه در شهرداری تملک منازل شهروندان است، بخصوص زمانی که بازگشایی معابر به تملک منازل قشر ضعیف جامعه باشد، ملک یک پدیده چند بعدی است و شهرداری املاک مردم را براساس قیمت کارشناسی از مردم خریداری می کند، اما مالکین معمولا به دنبال گرفتن بیشترین مبلغ ممکن از شهرداری هستند و بازگشایی معابر ارزش افزوده برای املاک مردم به وجود می‌آورد.
انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 53554

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/53554/بهسازی-95-درصد-بوستان-های-منطقه-6-شهر-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir