کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر جامعه‌الزهرا(س):

غرب از زن در سیاست و تجارت استفاده ابزاری کرده است

بانوان طلبه سرداران جنگ نرم هستند

خبرگزاری فارس , 22 شهريور 1396 ساعت 16:30

قم نيوز: مدیر جامعه‌الزهرا(س) با بیان اینکه دنیای غرب از وجود زن در تجارت و سیاست بهره برده است، گفت: غرب برای تبلیغ کالا و اندیشه خود از ظرفیت زنان استفاده کرده است که این استفاده خلاف حقوق در نظر گرفته شده برای زنان در اسلام است.


به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی ظهر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جامعه‌الزهرا(س) و حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه در عید سعید غدیر پیامبر اسلام(ص) مدال پرافتخار «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» را به بازوی امام علی(ع) بستند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر امیرالمومنین(ع) به رسالت‌های خود به شیوه مطلوب عمل کنیم.

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) رسالت خود را در ابلاغ امامت به خوبی انجام دادند، اضافه کرد: ایشان رسالت ابلاغ ولایت را بر عهد همگان گذاشتند و بر استمرار این امر تا روز قیامت تاکید کردند.

مدیر جامعه‌الزهرا(س) خاطرنشان کرد: بانوان نیز همانند مردان در حوزه غدیر رسالت‌های مشخصی دارند و مامور به تبلیغ و ترویج غدیر هستند، در میان اسناد حدیث غدیر نام بسیاری از بانوان به عنوان راوی غدیر بیان شده است.

وی با تاکید بر اینکه تفقه در دین و تبلیغ آموزه‌های دینی وظیفه‌ای بر دوش مردان و زنان است، مطرح کرد: در طول تاریخ زنان بزرگواری در این مسیر گام برداشتند و به موفقیت‌های بسیاری نیز رسیده‌اند.

مدنی به سابقه فرهنگی، مذهبی و عقیدتی برخی از بانوان در طول تاریخ اشاره کرد و ادامه داد: امروزه دنیای تبلیغ و جنگ نرم است و سهم زنان و تأثیرگذاری آنان در این عرصه بسیار مهم است به همین علت می‌توانیم از بانوان طلبه به عنوان سرداران جنگ نرم نام ببریم.

وی با بیان اینکه دنیای غرب از وجود زن در تجارت و سیاست بهره برده است، اظهار کرد: غرب برای تبلیغ کالا و اندیشه خود از ظرفیت زنان استفاده کرده است که این استفاده خلاف حقوق در نظر گرفته شده برای زنان در اسلام است.

مدنی یادآور شد: خداوند متعال قدرت تربیت فرزندان را در اختیار بانوان قرار داده است تا این افراد بتوانند با استفاده از آموزه‌های دینی فرزندان خود را تربیت کنند؛ اگر اکنون از ظرفیت این افراد غافل باشیم با مشکلات بسیاری روبه رو می‌شویم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم از تلاش امام خمینی(ره) در راستای تقویت حوزه‌های علمیه خواهران یاد کرد و ادامه داد: ایشان این شجره طیبه را بنیان گذاشتند و به برکت تلاش‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی امروزه شاهد فعالیت 500 مدرسه علمیه در سراسر کشور هستیم.

وی به تحصیل طلاب بیش از 90 کشور در طول فعالیت جامعه‌الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: امروزه برخی از تربیت یافتگان این مجموعه به تنهایی صدها طلبه را در نقاط مختلف دنیا آموزش می‌دهند و در مسیر ترویج آموزه‌های دینی کتاب‌های بسیاری را ترجمه و منتشر می‌کنند و به تبلیغ دین مبین اسلام مشغول هستند.

مدنی با تاکید بر اینکه بانوان می‌توانند در عرصه‌های مختلفی تاثیرگذار باشند، تصریح کرد: در بیروت حوزه علمیه‌ای داریم که مؤسس آن یکی از فارغ التحصیلان جامعه‌الزهرا(س) است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 53556

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/53556/غرب-زن-سیاست-تجارت-استفاده-ابزاری-کرده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir