چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : 53560
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله فاضل لنکرانی:

مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یک حوزه علمیه تحول یافته است/فقاهت ستون خیمه حوزه است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یک حوزه علمیه تحول یافته است، گفت: حوزه باید انقلابی بماند و رکن اصلی این انقلابی بودن این است که در مسائل حوزی به صورت عمیق‌تری وارد شویم.
مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یک حوزه علمیه تحول یافته است/فقاهت ستون خیمه حوزه است
مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یک حوزه علمیه تحول یافته است/فقاهت ستون خیمه حوزه است
به گزارش قم نیوز آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در مراسم افتتاحیه پنجمین سال تحصیلی مرکز فقه ائمه اطهار(ع) که ظهر امروز در مجتمع فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع)، اظهار کرد: فقیه اگر یک انسان را آموزش دهد از عبادت هزار عابد برای شیطان سنگین‌تر است و نشانه ارزش و اهمیت حوزه‌های علمیه است.

وی افزود: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز یک حوزه علمیه تحول یافته و جوشیده از حوزه علمیه قم است که در دروس مختلف فقه و اصول، احکام و علوم قرآنی عملکرد بسیار مطلوبی داشته‌ است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به عملکرد و دستاوردهای مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، عنوان کرد: حوزه باید انقلابی بماند و رکن اصلی این انقلابی بودن این است که در مسائل حوزوی به صورت عمیق‌تری وارد شویم و اگر فقیهی عمیقانه به دنبال دین برود و در این عرصه نگاه جامع داشته باشد می‌تواند ابعاد انقلاب را کشف کرده و آن را تحکیم بخشد.

وی ادامه داد: امروز قواعد فقهی وجود دارد که می‌تواند به کمک قوه قضاییه بیاید و بسیاری از مشکلات این قوه را برطرف کند و همچنین می‌تواند سبک زندگی انسان و مردم را تغییر دهد.

آیت الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: رکن اول انقلابی بودن داشتن نگاه جامع و عمیق به دین اسلام و داشتن اهتمام در مسائل علمی است و باید فهم دین را دریافته و به دلیل نداشتن آگاهی کافی و بی‌خردی نگوییم که اجتهاد با پنج سال تحصیل امکان دارد.

وی با بیان اینکه فقاهت ستون خیمه حوزه است، مطرح کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برای تربیت فقها در جامعه با رویکرد اقتدار شیعه و بیداری اسلامی در دنیا ساخته شده است و طلاب با توجه به جامع بودن دین اسلام باید به این سمت حرکت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuwaw.t1apq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما