پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 53583
منبع : خبرگزاری فارس
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین:

احیا امر به معروف موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امر به معروف و نهی از منکر تاثیرات بسیار زیادی در جامعه دارد؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند بد‌حجابی و بی‌حجابی را کاهش دهد.
احیا امر به معروف موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در همایش مبلغین، روحانیون و ائمه جماعات مدارس استان قم که چهارشنبه شب در جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن تبریک ایام و اعیاد ماه ذی‌الحجه بیان کرد: امیدواریم با تفاهم‌نامه‌ای که میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر منعقد شده است شاهد احیا امر به معروف و نهی از منکر در میان نوجوانان و جوانان باشیم.
وی افزود: ائمه جماعاتی که در مدارس آموزش و پرورش حضور دارند باید امر به معروف و نهی از منکر را در میان جوانان احیا کنند و از نیرو‌ی جوانیِ جوانان، برای نهادینه کردن این امر الهی در خانواده‌ها و جامعه استفاده کنند.
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر تاثیرات مثبت بسیار زیادی در جامعه دارد؛ اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند بد‌حجابی و بی‌حجابی را کاهش دهد.
آشتیانی گفت: اگر زمانی که گناهی در جامعه دیده می‌شود به شخص گناهکار تذکر داده شود، این فرد به مرور متوجه اشتباه خود می‌شود و یقینا بسیاری از افراد دیگر نیز آن عمل را انجام نخواهند داد.
وی عنوان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از بین‌ برود و دیگر کسی به این امر الهی توجه نکند، یقینا عذاب الهی نازل خواهد شد. وقتی که فساد گسترش پیدا کند، فرزندان دچار فساد می‌شوند و زمانی که فرزندی دچار فساد شود خانواده‌ها دچار مشکل می‌شوند و در نهایت جامعه نیز فاسد می‌شود.
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی که در مورد امر به معروف و نهی از منکر در قرآن وجود دارد اظهار کرد:‌ آیات متعددی در بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد و باید به این آیات و امر الهی توجه ویژه داشته باشیم زیرا همانطور که هر شخصی موظف است خود را اصلاح کند، در قبال دیگران نیز موظف است و باید در اصلاح دیگران نیز تلاش کند.
وی به بیان شیوه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر با تنبیه و تذکر محقق نمی‌شود، بلکه گاهی برای امر به معروف و نهی از منکر باید تشویق صورت گیرد تا شخص خطاکار متوجه اشتباه خود شود؛ تنبیه و تذکر مرحله آخر در امر به معروف و نهی از منکر است.
انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcdsk0k.yt0sj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما