پنجشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۸
کد مطلب : 53626
منبع : خبرگزاری فارس
با قرائت پيام چهار مرجع تقليد صورت گرفت

برگزاري دومین کنگره بین‌المللی سیره اهل بیت(ع) با محوریت امام علی(ع)

قم نيوز : قم نيوز: دومین کنگره بین‌المللی سیره اهل بیت(ع) با محوریت امام علی(ع) با قرائت پيام چهار مرجع تقليد فعاليت خود را آغاز كرد.
برگزاري دومین کنگره بین‌المللی سیره اهل بیت(ع) با محوریت امام علی(ع)
برگزاري دومین کنگره بین‌المللی سیره اهل بیت(ع) با محوریت امام علی(ع)
به گزارش قم نيوز دومین کنگره بین‌المللی سیره اهل بیت(ع) با محوریت امام علی(ع) پیش از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه امام کاظم با حضور آیت‌الله شب زنده‌دار عضو شورای نگهبان و سبوح سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران برگزار شد.

در این کنگره پیام چهار مرجع تقلید حضرات آیات مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و علوی گرگانی قرائت شد.

بنیانگذاری  و گسترش علوم، نوآوری و نظریه‌پردازی در علوم، پیدایش شخصیت‌های بزرگ علمی، ایجاد مراکز علمی و کتابخانه، فعالیت‌های نوآمد، پدیدآوردن کتاب‌ها و آثار هنری ارزشمند، ترجمه و انتقال علوم، فعالیت‌های دانشمندان شیعه در کشورهای جهان از جمله محورهای مقالات این کنگره بوده است.

قرآن، حدیث، فقه و اصول، کلام، علوم ادبی، علوم عقلی، اخلاق، تربیت و عرفان، تاریخ، علوم طبیعی و علوم انسانی دیگر قلمرو علوم مورد نظر در کنگره را تشکیل می‌دهد.

در این مراسم پرچم متبرک مسجد کوفه به دبیر این کنگره اهدا شد و در پایان از دو اثر در قالب مجموعه آثار منتخب ارسال شده به دومین کنگره و منتخب حکمت‌های امیر مؤمنان(ع) به زبان انگلیسی رونمایی و از صاحبان 14 اثر منتخب این کنگره تقدیر به عمل آمد.

بعد از ظهر امروز نیز کمیسیون‌ها و کارگاه‌های تخصصی این کنگره برگزار می‌شود که پژوهشگران، صاحب‌نظران و اساتید به استفاده از محتوای این کمیسیون‌ها می‌پردازند.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcb00bs.rhbf5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما