جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 53639
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله سبحانی: اندیشه اشتباه کم‌فرزندی در جامعه تغییر یابد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه اندیشه اشتباه کم‌فرزندی در جامعه تغییر یابد گفت: رشد جمعیت در ایران رو به کاهش است و اگر این روند ادامه داشته باشد تا ۲۰ سال آینده، بیش از ۶۰درصد از جمعیت کشور را افراد پیر تشکیل می‌دهند.
آیت الله سبحانی: اندیشه اشتباه کم‌فرزندی در جامعه تغییر یابد

به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی پنجشنبه شب در دیدار با تعدادی از وکلا و حقوق‌دانان اظهار کرد: خشکسالی‌ها علاوه بر عوامل طبیعی عوامل غیبی نیز دارند، افرادی که مادی‌گرا هستند و در علوم طبیعی بحث می‌کنند منشأ همه اتفاقات و رویدادها را عوامل طبیعی می‌دانند، در صورتی که عوامل غیبی نیز در رویدادها تاثیرگذار است.
وی افزود: ‌اگر گناه در میان مردم زیاد باشد آسمان عکس‌العمل نشان می‌دهد، رابطه اعمال ما با طبیعت چیزی نیست که به‌وسیله علوم آزمایشگاهی بتوان آن را تشخیص داد و یا ثابت کرد.
استاد برجسته حوزه‌ علمیه قم با بیان اینکه فرزند، یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر جمعیت کشور ایران به سمت پیری حرکت می‌کند و این تهدیدی بسیار جدی برای جمهوری اسلامی ایران و شیعیان است.
این مرجع تقلید با بیان این‌که همه اقشار جامعه حتی حقوق‌دانان نیز باید به مسئله جمعیت توجه کنند اظهار کرد: براساس آماری که چند سال قبل آموزش و پرورش اعلام ‌کرد، در آن سال ۲۴ میلیون دانش‌آموز به مقطع دبستان و دبیرستان ورود پیدا می‌کردند، این در حالی است که در سال‌های اخیر این تعداد به ۱۲ میلیون کاهش داشته است.
وی افزود: رشد جمعیت در ایران رو به کاهش است و اگر این روند ادامه داشته باشد تا ۲۰ سال آینده، بیش از ۶۰ درصد از جمعیت کشور را افراد پیر تشکیل می‌دهند، در این صورت کشور با مشکلات فراوانی از جمله کمبود نیرو مواجه می‌شود.
آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه شعار «فرزند کمتر؛ زندگی بهتر» توسط سازمان ملل برای تضعیف ملت مسلمان ایران مطرح شد گفت: سال‌های گذشته تبلیغات زیادی برای کاهش جمعیت در ایران صورت گرفت و متاسفانه دولت‌های وقت نیز به این شعار‌ها کمک کردند و حتی خانواده‌هایی که فرزندان کمتری داشتند را تشویق می‌کردند.
وی با تاکید بر اینکه فرزند داشتن، از نعمت‌هایی است که باید قدردان آن باشیم بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها به تک فرزندی روی آورده‌اند و عده‌ای زیادی نیز فرزند ندارند و این نعمت الهی را از دست‌ می‌دهند؛ ما نباید اجازه دهیم فرزند داشتن تبدیل به ضد‌ارزش شود بلکه باید تلاش کنیم تا این اندیشه اشتباه در جامعه از بین برود.
استاد برجسته حوزه‌ علمیه قم با بیان اینکه افزایش جمعیت به پیشرفت‌ کشور‌ کمک می‌کند گفت: جمعیت بیشتر می‌تواند تعداد زیادتری نخبه و نابغه پرورش دهد؛ یکی از دلایلی پیشرفت کشور چین در عرصه اقتصادی، همین جمعیت زیاد است.
وی ادامه داد: اگر جمعیت کم باشد به همان نسبت پیشرفت در کشور کمتر می‌شود، بنا بر این همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، باید اندیشه اشتباه و نادرست کم‌فرزندی را در جامعه تغییر دهیم تا بتوانیم جبران سال‌ها گذشته را بکنیم.
انتهای پیام/ 136
 
https://qomnews.ir/vdcf1vdt.w6dmmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما