جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 53641
منبع : خبرگزاری فارس
در لبنان:

آیت‌الله نوری همدانی: جهان عاشق اندیشه اهل بیت(ع) است/ باید ولایت فقیه و تشیع را به جهان معرفی کنیم

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: جهان عاشق تفکر و اندیشه اهل بیت(ع) است و این مزیت، عظمت و قدرت تشیع باید به وسیله فقه مقارن معرفی شود.
آیت‌الله نوری همدانی: جهان عاشق اندیشه اهل بیت(ع) است/ باید ولایت فقیه و تشیع را به جهان معرفی کنیم

به گزارش قم نیوز آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از مسؤولان جامعة المصطفی نمایندگی لبنان اظهار کرد: فقه شیعه در دنیا معرفی نشده است و همانگونه که اهل بیت(ع) فرموده‌اند امر ما را احیا کنید، باید فقه شیعه و فرهنگ اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم.
وی افزود: تا با حال به واسطه دولت‌ها و حکومت‌ها، شیعه به خوبی معرفی نشده است و متاسفانه شیعه از طریق کتب و منابع اهل سنت به جهان معرفی شده است.
این مرجع تقلید ادامه داد: جهان عاشق تفکر و اندیشه اهل بیت(ع) است و این مزیت، عظمت و قدرت تشیع باید به وسیله فقه مقارن معرفی شود.
آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: دنیا وقتی ولایت فقیه را می‌شنود، نمی فهمد ما چه می گوییم و حرف ما در مورد ولایت فقیه این است که باید یک فقیه در راس حکومت باشد و این با آنچه در غرب رخ می‌دهد متفاوت است، چراکه رهبران غرب در حد افرادی مانند ترامپ هستند که رقص شمشیر می‌کنند.
وی با اشاره به مساله سیاه و سفید و تبعیض نژادی در غرب اظهار کرد: مساله سیاه و سفید از همان اول در اسلام حل شد و پیامبر ما فرمودند تمام مردم مانند دندانه‌های شانه مساوی هستند و فقه ما نیز میان سیاه و سفید فرقی نمی گذارد و همان گونه که قرآن فرموده ما رحماء بینهم هستیم.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جامعة المصطفی اظهار کرد: می‌دانم که شما در کشورهای مختلف شعبه دارید و این کار بزرگی است که مقدمه معرفی شیعه است.
وی یادآور شد: ما باید آنقدر قدرت پیدا کنیم که انقلاب ایران، ولایت فقیه و تشیع را به جهان معرفی کند.
انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcizqaw.t1ap52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما