جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 53642
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم خبر داد

ثبت‌نام مبلغان محرم تا 30 شهريور در سامانه سمتا

قم نيوز : قم نیوز: مديركل امور تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم از ثبت‌نام مبلغان اعزامي ماه محرم تا 30 شهريور امسال در سامانه سمتا خبر داد.
ثبت‌نام مبلغان محرم تا 30 شهريور در سامانه سمتا

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام یحیی کمال امروز در قم، با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی بر اساس رسالت خود بحث تبیین و ترویج مبانی اسلامی را بر عهده دارد اظهار کرد: در حقیقت تعمیق باورهای دینی بین مردم و توجه مردم به اهل بیت(ع) و آموزه‌های دینی رسالت سنگینی است که دفتر تبلیغات اسلامی عهده‌دار است بنابراین بر اساس مأموریت خود به اعزام مبلغ در مناسبت‌های مختلف به ویژه ماه رمضان، محرم و صفر می‌پردازد.
وی خاطرنشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی در ماه محرم امسال نیز مانند سال‌های گذشته اقدام به اعزام مبلغ به سراسر کشور کرده به همین منظور سامانه سمتا از 20 تا 30 شهریور برای ثبت‌نام مبلغان آماده است.
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام مبلغان از 31 شهریور به مدت 13 روز در مناطق مختلف خبر داد و افزود: اعزام مبلغ در چند بخش اعزام‌های عمومی، گروه‌های تبلیغی و مبلغه‌ها و خواهران انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 10 هزار نفر مبلغ سال گذشته اعزام شدند اگر سازمان تبلیغات ظرفیت‌ها را افزایش دهند و زمینه تبلیغ مبلغان را فراهم کنند آمادگی افزایش اعزام مبلغ وجود دارد.
کمال با بیان اینکه اعزام‌ها به طور مستقیم بر اساس درخواست نهادهای تبلیغی در شهرستان‌ها انجام می‌شود گفت: به هیچ وجه مبلغان بدون درخواست اعزام نمی‌شود به محض اینکه درخواست ارائه شود اعزام مبلغان صورت می‌گیرد.
 وی با اشاره به مباحث ره توشه امسال گفت: در این ره توشه مباحث و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در نظر گرفته شده و رویکرد آسیب‌شناسانه در مسائل اجتماعی دارد.
مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: سرفصل‌های ره توشه خواهران شامل بررسی علت تجرد دختران جوان، بررسی معیارهای دختران در انتخاب همسر، جا به جایی ارزش‌های خانواده در جامعه معاصر، سیره امام حسین(ع) در تربیت فرزندان، رسالت مادری از دیدگاه قرآن، آسیب‌شناسی نگرش زنان جوان پیرامون فرزندآوری و بررسی عوامل مؤثر بر وقوع طلاق است.
وی شاخص‌های سبک زندگی خانواده اسلامی، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، آثار و پیامدهای لقمه حرام، بخشش و موانع آن در کلام امام حسین(ع)، جا به جایی ارزش‌ها در جامعه معاصر و بحران خاموش جمعیت در ایران را از مباحث ره توشه برادران ذکر کرد.
وی عنوان کرد: بحث ولایت فقیه و وحدت بین جامعه اسلامی و احترام به مقدسات مذاهب اسلامی، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی و برگزاری سنتی عزاداری امام حسین(ع) از دیگر نکات مورد تأکید مبلغان است.
کمال یادآور شد: مبلغان بدون هدف‌گذاری و برنامه اعزام نمی‌شوند بلکه محتوای مبلغان هدفمند و برنامه‌ریزی شده است و جامعه را به سوی رستگاری هدایت می‌کند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcj8mei.uqetxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما