شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 53656
منبع : خبرگزاری فارس
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد

ولایتمداری عده ای فقط ظاهری است/برخی تا وقتی سخنان رهبری بر وفق مرادشان باشند پیرو ولایت هستند

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی افراد به ظاهر ولایت مدار هستند و از انقلاب و رهبری دم می‌زنند ولی در واقع این افراد تا وقتی پیرو رهبری و انقلاب هستند که سخنان رهبری بر وفق مراد آن‌ها باشد و این به معنای ولایت مداری نیست و یک نوع هم‌سفری است

به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری جمعه شب در مراسم پانزدهمین یادواره 100 شهید منطقه مسجد جامع قم که در مسجد جامع قم برگزار شد، ضمن تبریک ماه ذی‌الحجه، اظهار کرد: مجالس تکریم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم باید به صورت گسترده‌تری در ماه ذی‌الحجه که ماه امامت و ولایت است، برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه عوامل پیروزی در جنگ به دو دسته تقسیم می‌شود، عنوان کرد: نخستین دسته عوامل پیروزی در جنگ‌ها عوامل فیزیکی است که شامل نیروی انسانی، تجهیزات، تسلیحات و هر چیزی که بتوان در بعد مادی قرار داد می‌شود، دسته دوم و اصلی نیز عوامل فکری و معنوی است که می‌‎تواند پیروزی و شکست را در جنگ‌ها رقم بزند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوری از معنویت علت اصلی شکست کشورهای مذهبی در سال‌های اخیر بوده است، مطرح کرد: همان‌طور که در اکثر جنگ‌های مسلمانان در صدر اسلام تعداد مسلمانان نسبت به دشمنان کمتر بوده ولی مسلمانان پیروز جنگ‌ها بوده‌اند و همیشه تجهیزات و نیروی انسانی دلیل پیروزی در جنگ‌ها نیست.
وی افزود: دفاع مقدس نمونه بارز یکی از جنگ‌هایی است که معنویت بر تجهیزات و عوامل انسانی غلبه کرده است، همچنین نبردهای چند روزه فلسطین و لبنان در سال‌های اخیر از جنگ‌هایی است که عوامل مادی نتوانسته موجب پیروزی شود.
ذوالنوری با اشاره به اینکه امروز شاهد پیام تقدیر و تشکر بشار اسد به مقام معظم رهبری بودیم، خاطرنشان کرد: این پیام به معنی این است که داعش که توسط 106 کشور دنیا پشتیبانی مستقیم شده و عملا آمریکایی‌ها و غربی‌ها آن‌ها را تقویت می‌کردند آخرین نفس‌های خود را در سوریه می‌کشد.
وی با بیان اینکه شعار داعش این است که پیروزی در ترساندن دشمن است، تصریح کرد: تنها چیزی که موجب شد جریان تکفیری داعش در سوریه به نتیجه نرسد داشتن روحیه معنویت در نیروهای مدافع حرم است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عامل پیروزی سپاه جمهوری اسلامی ایران و شکست رژیم بعثی و صهیونیستی که استکبار جهانی از آن‌ها حمایت می‌کردند برتری نیروهای ایران از حیث معنوی بوده است و گرنه در هیچ بعدی به غیر از بعد معنوی نیروهای ایرانی برتری نداشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه ایران در زمان دفاع مقدس از 23 کشور دنیا اسیر گرفته است، یادآور شد: در گذشته انگیزه جوانان برای شرکت در جبهه‌های جنگ متفاوت بوده است و جوانان بسیاری به صورت مخفیانه به جبهه‌های جنگ رفتند.
ذوالنوری از ایمان، اخلاص، فرهنگ اهل بیت(ع)، ولایت مداری و شهادت طلبی به عنوان عوامل موفقیت ایران در جنگ تحمیلی یاد کرد و گفت: بعضی افراد به ظاهر ولایت مدار هستند و از انقلاب و رهبری دم می‌زنند ولی در واقع این افراد تا وقتی پیرو رهبری و انقلاب هستند که سخنان رهبری بر وفق مراد آن‌ها باشد و این به معنای ولایت مداری نیست و یک نوع هم‌سفری است.
وی ادامه داد: ولایت مداری فقط به زبان نیست و هر زمانی‌ که دغدغه‌های رهبری دغدغه‌های افراد باشد آن وقت می‌توان از ولایت مداری و پیروی اهل بیت(ع) دم زد.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcepp8n.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما