يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 53693
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن خبر داد

تكميل پروژه تحقيقاتي پاسخ به ادعاي اقتباس قرآن

قم نيوز : قم نیوز: رئيس پژوهشكده فرهنگ و معارف قرآن از تكميل پروژه تحقيقاتي بررسي ادعاي اقتباس قرآن از مصادر و پاسخ آن خبر داد.
تكميل پروژه تحقيقاتي پاسخ به ادعاي اقتباس قرآن

به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اهمیت بررسی و پاسخ به شبهات علیه قرآن اظهار کرد: سعی بر این است که به این شبهات پاسخ داده شود و ما موظف هستیم در زمینه شبهاتی که به ظاهر جنبه علمی دارند بررسی دقیق داشته و پاسخی عالمانه به این شبهات داده شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از شبهاتی که مطرح شده این است که قرآن کتاب انسانی است و کتاب آسمانی نیست در ذیل این موضوع که قرآن انسانی است شبهات فراوانی مطرح شده است.
رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به یکی از شبهات مطرح شده علیه قرآن گفت: یکی از شبهات مطرح شده این است که محتوا و مطالب قرآن کریم از منابع و مصادری مانند تورات، انجیل، متون زرتشتیان، اشعار جاهلی و محیط فرهنگ جاهلی اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: این شبهه قصد دارد امین و راستگو بودن پیامبر اکرم(ص) را زیر سؤال ببرد و وحیانیت قرآن را مخدوش کند البته این امر یکی از اهداف شبهه‌گران و معاندان قرآن است.
یوسفی مقدم از پیگیری پروژه تحقیقاتی بررسی ادعای اقتباس قرآن از مصادر و پاسخ آن خبر داد و افزود: می‌خواهیم به این شبهه پاسخ دهیم که قرآن قابلیت تشکیک ندارد و شبهات معاندان سست و بی پایه است و این موضوع پیگیری می‌شود که از ایمان مردم حراست شود.
وی عنوان کرد: در نظر داریم به شبهات و اشکالاتی که هنوز به آنها پاسخ داده نشده پاسخ دهیم و اگر در مواردی پاسخ داده شده ولی قانع‌کننده نیست مباحث مربوط تکمیل و تقویت می‌شود.
رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن یادآور شد: این پروژه تحقیقاتی از سال گذشته شروع شده و تا پایان سال تکمیل و برای چاپ ارسال می‌شود.

انتهای پیام / 136
 
https://qomnews.ir/vdcfmvdt.w6dm1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما